וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חברת החשמל חידשו את העיצומים

חיים ביאור

31.5.2007 / 18:46

אחרי הפסקה של שבוע ארגון העובדים הורה על חידוש העיצומים בתגובה להחלטת המנכ"ל להפחית את שכר העובדים שלקחו בהם חלק

לאחר הפסקה של שישה ימים, חידשו היום עובדי חברת החשמל את העיצומים הגורמים לשיבושים בפעילותה. ארגון העובדים, בראשות מיקו צרפתי, הורה על חידוש העיצומים בתגובה להחלטת מנכ"ל החברה, אורי בן נון, להפחית את שכר העובדים שלקחו בהם חלק עד לפני שבוע. לטענתם, המהלך של בן נון הוא "הפרה של החלטת בית הדין ושל ההבנות הקיימות בין הוועד ובין הנהלת החברה".

במסגרת העיצומים, העובדים אינם מתקנים תקלות בתחנות הכוח של החברה ונמנעים מפעולות תחזוקה שונות. ארגון העובדים שוקל לכלול בשיבושים גם את המוקד הטלפוני 103 באמצעותו הצרכנים יכולים לדווח על תקלות ולקבל מידע על חשבונות החשמל.

במוצאי חג השבועות הפסיקו עובדי חברת החשמל את העיצומים וחזרו לעבודה מלאה בעקבות הסכם בין ארגון העובדים לבין ההנהלה, בעידודו של שופט בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה, רמי כהן. העובדים חזרו לעבוד בטרם דן השופט בבקשה של הנהלת החברה להוצאת צו מניעה.

עילת העיצומים בהם נוקטים עובדי חברת החשמל היא השינוי המבני המתוכנן בחברה ופיצולה לחברות משנה שחלקן יופרטו - מהלך שלטענתם נעשה ללא הסכמתם. סיבה נוספת לעיצומים היא היעדר הסכם שכר קיבוצי חדש בחברת החשמל, לאחר שתוקפו של ההסכם הקודם פג בינואר 2006.

דובר חברת החשמל אמר בתגובה: "המנכ"ל בן נון אכן הודיע על החלטתו לקצץ את שכר העובדים שנקטו בעיצומים - כל עובד בהתאם למספר ימי העיצומים בהם הוא נקט ולהיקפם. ההחלטה קיבלה גיבוי של דירקטוריון חברת החשמל. הנהלת החברה עומדת לבקש מבית הדין לעבודה בחיפה צו האוסר על העובדים לחדש את העיצומים, מכיוון שהם אינם מוצדקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully