וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני המסחר במניותיה: בריטיש ישראל מדווחת על עלייה ברווח התפעולי מהשכרת נכסים

שרון שפורר

31.5.2007 / 18:50

רווח זה גדל מ-40 מיליון שקל ל-57 מיליון שקל; החברה צופה גידול נוסף עקב רכישת קניונים



חברת בריטיש ישראל השקעות תחל להיסחר בבורסה ביום ראשון הקרוב אחרי שהשלימה הנפקה ראשונה לציבור בהיקף של כ-860 מיליון שקל - כ-300 מיליון שקל במניות והשאר באג"ח. את ההנפקה הובילה אקסלנס חיתום בניהולו של שרון ייגר.



במכרז המוסדי, השיגה החברה התחייבות של המשקיעים המוסדיים לכ-90% מהיקף ההנפקה. זאת, היות שבגיוס סכום העולה על 300 מיליון שקל, המשקיעים המוסדיים יכולים להוות עד כ-90% מהיקף הגיוס לעומת 80% מההיקף בהנפקות קטנות יותר. במכרז לציבור שהתקיים אתמול על 10% הנותרים בהנפקה, כלומר כ-86 מיליון שקל, קיבלה החברה ביקושים בהיקף כספי של כ-176 מיליון שקל - כלומר פי 2.



רגע לפני שהיא מתחילה להיסחר, דיווחה היום החברה שבשליטת המיליארדר, ליאו נואי, ובניהול עמיר בירם על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2007. עמיר הוא אחיו של רוני בירם, מבעלי השליטה בבית ההשקעות ובעל אחזקות בחברה בזכות עצמו.



בריטיש ישראל סיימה את הרבעון החולף עם הכנסות של 109 מיליון שקל לעומת 117 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם הרווח הנקי ירד בשיעור חד מ-46 מיליון שקל ל-34 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. תוצאות אלה נזקפות בעיקר לשערוך הנדל"ן לשווי ההשקעה.



יחד עם זאת, החברה הציגה שיפור בפעילות על פי ה-NOI הבוחן את הרווח מהשכרת נכסים והפעלתם. רווח זה הגיע ברבעון החולף ל-57 מיליון שקל לעומת 40 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2006 ו-186 מיליון שקל ביחס לכל שנת הכספים שעברה.



בשנה הקרובה צופה בריטיש שיפור ניכר ברווח זה בשל הרחבת פעילות שמתבטאת ברבעון השני ברכישת מחצית מקניון אשדוד, רכישת 40% הנותרים מקניון הראל, קניית מחצית מקניון הדר תלפיות בירושלים והשלמת אכלוס הקניון באילת. בריטיש ישראל מחזיקה כיום בכ-15 קניונים.



מבחינה פיננסית, הרי שהונה העצמי של החברה עומד על כ-385 מיליון שקל מתוך מאזן של כ-3.7 מיליארד שקל. התחייבויותיה לבנקים מגיעים ל-1.6 מיליארד שקל ולחברה חוב גם למחזיקי האג"ח בכ-800 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully