וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר היי-טק לא מחכה לנוחי דנקנר: חיסלה את אחזקותיה באי.סי.איי ברווח של כ-130 מיליון שקל

עומרי כהן

31.5.2007 / 19:08

מנכ"ל עופר היי-טק: "ההשקעה באי.סי.איי היתה במסגרת של השקעה פיננסית, ומימשנו את השקעתנו"



חברת עופר היי-טק, שבשליטת אייל עופר ואודי אנג'ל, חיסלה לאחרונה את אחזקותיה בחברת ברווח של כ-130 מיליון שקל (כ-32.5 מיליון דולר). הודעה על כך מסרה עופר היי-טק בכתב לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC). במקביל, הגישו החודש קרנות כרמל שבשליטת שלמה דוברת בקשה למכירת כ-344 אלף מניות אי.סי.איי בשווי של כ-2.8 מיליון דולר.



כפי שנמסר על ידי יואב דופלט, מנכ"ל עופר היי-טק: "השקעת החברה באי.סי.איי היתה במסגרת של השקעה פיננסית, ומימשנו את השקעתנו. המכירה בוצעה למשקיע לא ידוע בעסקה מחוץ לבורסה".



משפחתו של סמי עופר (אביהם של אייל ועידן עופר) נכנסה בפברואר 2002 להשקעה בחברת ציוד התקשורת אי.סי.איי טלקום במסגרת קבוצת משקיעים משותפת עם משפחת דוברת. הקבוצה כולה הזרימה לאי.סי.איי 50 מיליון דולר תמורת כ-12.5% ממניותיה, והצטרפה לגרעין השליטה בה. חלקה של משפחת עופר עמד על כמחצית הסכום - קרי 25 מיליון דולר. הקצאת המניות בוצעה אז לפי מחיר של 3.8 דולרים למניה.



גם משפחת דוברת חיסלה בשנים האחרונות את מרבית השקעתה באי.סי.איי. את ההשקעה ביצע אז שלמה דוברת, באמצעות החברה הבורסאית וקרנות ההון סיכון כרמל. את השליטה בישאל מכר דוברת ב-2003 ל אחזקות של רוני אלרואי, ואילו קרנות כרמל מימשו לאורך השנים חלקים מהשקעתן. ישאל עצמה מכרה גם היא לאורך השנים את כל מלוא מניות אי.סי.איי שהיו ברשותה.



באי.סי.איי ממשיכה לשלוט קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, אשר מחזיקה באמצעות ו ב-40.6% מהמניות. אשתקד, בעקבות התאוששות במניית אי.סי.איי, ביקשו כור, עופר ודוברת לממש את אחזקותיהם בדרך של הצעת מכר מרוכזת לבעלי המניות, אולם לאחר בעקבות פרסום הסיפור וחולשה כללית בשוקי המניות, נפלה המניה והצעת המכר נגנזה.



מאז, התאוששו שוקי המניות ומדד נאסד"ק הוסיף כ-25% לערכו, אולם מניית אי.סי.איי נותרה קפואה בשל החולשה בעסקי החברה. ברבעון הראשון של 2007 דיווחה אי.סי.איי על ירידה של 4% בהכנסות ל-155 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל ב-2006. גם הרווח התפעולי הרבעוני היה נמוך והסתכם ב-4.9 מיליון דולר בלבד. עם זאת, רווח מהנפקת החברה הבת (23%), וראז, העלה את הרווח הנקי של אי.סי.איי ברבעון הראשון ל-18.7 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully