וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: יום המסחר נסגר בעליות על רקע עלייה מפתיעה בבטחון הצרכנים ובבטחון העסקים באירופה

טלי גולדשטיין

31.5.2007 / 19:44

BHP ביליטון - חברת הכרייה הגדולה בעולם - הוסיפה 1.7% לאחר שהחברה מינתה מנכ"ל חדש מתוך שורותיה



מגמת עלייה נרשמה בבורסות אירופה על רקע עלייה מפתיעה בבטחון הצרכנים ובבטחון העסקים באירופה. לונדון עלתה ב-0.3%, פרנקפורט הוסיפה 1.5% ופאריס רשמה עלייה של 1%.



לפי דו"ח של הנציבות האירופית, מדד בטחון הצרכנים והעסקים של גוש היורו עלה ל-111.9 נקודות במאי לעומת 110 באפריל. גם בארה"ב נרשמה התרחבות בפעילות העסקית היום. מדד מנהלי הרכש של שיקגו למאי עלה ל-61.7 נקודות מ-52.9 נקודות באפריל, סימן לכך כי הכלכלה הגדולה בעולם מתחילה להתאושש.



מניית ענקית החשמל E.ON (סימול EOA.F) עלתה ב-0.6%. אתמול הודיעה החברה כי תרכוש בחזרה מניות בשווי 9.4 מיליארד דולר במהלך החודשיים הקרובים. זאת, לאחר שנטשה ניסיון השתלטות על אנדסה הספרדית. החברה מתכננת להשקיע 60 מיליארד יורו עד 2010 בהרחבתה ובצמיחה באירופה ובאזורים השכנים.



איברדרולה (סימול IBE.MC), חברת החשמל השנייה בגודלה בספרד, עלתה ב-2%. המיליארדר הבלגי אלברט פרר רכש נתח של 5% בחברה עבור 2.2 מיליארד יורו. פרר בן ה-81 הוא המשקיע הגדול ביותר בחברת התשתיות הגדולה בבלגיה, סואז ובטוטאל, חברת הנפט הצרפתית.



ASML (סימול ASM.F), יצרנית ציוד השבבים הגדולה באירופה, עלתה ב-4.8%. החברה מתכננת לשלם דיווידנדים בסך 960 מיליון יורו לבעלי מניותיה. החברה תשלם 2.04 יורו למניה.



אינפניון טכנולוגי'ס (סימול IFX.DE), יצרנית המוליכים למחצה השנייה בגודלה באירופה, הוסיפה 3% לאחר שגולדמן סאקס שינה את המלצתו למניה.



דויטשה טלקום (סימול DTE.DE), עלתה ב-0.5%. סוסייטה ג'נרל העלה את המלצתו למניה.



BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, הוסיפה 1.7%. החברה מינתה מנכ"ל חדש מתוך שורותיה. מריוס קלופרס יחליף את צ'יפ גודייר, אשר פורש לאחר 4 שנים בתפקיד.



מחירי הנחושת עלו בלונדון ב-2.3% לאחר שהמלאים נפלו לשפל של 7 חודשים. העופרת והאלומיניום עלו גם הן. אנגלו אמריקן (סימול AAL.L), חברת הכרייה השניה בגדולה בעולם, רשמה עלייה של 4.3%. ריו טינטו (סימול RIO.L ), הוסיפה 1%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully