וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה האמריקאית נורתווסט איירליינס נחלצה ממצב של הגנה מפשיטת רגל

TheMarker

31.5.2007 / 20:58

ביום הראשון למסחר במנייתה החדשה של החברה, עולה המניה ב-2.6% בבורסת נייסי



חברת התעופה האמריקאית נורתווסט איירליינס נחלצה ממצב של הגנה מפשיטת רגל. יום זה מהווה רגע משמעותי בהיסטוריית חברות התעופה האמריקאיות: בפעם הראשונה מזה כחמש שנים, לא תהיה אף לא חברת תעופה גדולה אחת הנאבקת עם נושיה בבית המשפט לפשיטות רגל.



נורתווסט נחלצה מהמצב לאחר שנושיה הסכימו על תוכנית ארגון מחדש ולאחר שצוות דיילי החברה קיבל את הסכם העבודה החדש.



מנייתה החדשה של החברה, תחת הסימול NWA, עולה כעת ב-2.6% בבורסת ניו יורק (NYSE) ביום הראשון למסחר בה. מנייתה הקודמת נמחקה מהרישום בבורסת נאסד"ק בספטמבר 2005 לאחר שהחברה הכריזה על פשיטת רגל.



מחירים גבוהים לדלק למטוסים, ביקוש חלש לכרטיסי טיסה ועודף מקומות ישיבה השפיע לרעה על רווחי חברות התעופה במהלך הרבעונים האחרונים ועודד קריאות למיזוגים במגזר.



מנכ"ל נורתווסט, דאג סטינלנד, אמר כי החברה יצאה מ-20 חודשים של הגנה מפשיטת הרגל עם מעל ל-3 מיליארד דולר במזומן והיא מייחלת לעונת תיירות חזקה בקיץ הקרוב.



נורתווסט נכנסה למצב של הגנה מפשיטת רגל (Chapter 11) בספטמבר 2005, בדומה למתחרתה, דלתא איירליינס. דלתא, חברת התעופה השלישית בגודלה בארה"ב, הודיעה בסוף אפריל כי יצאה ממצב של הגנה נגד פשיטת רגל של בית המשפט בארה"ב, שנה לפני המתוכנן. זאת, לאחר 19 חודשים של תוכנית ארגון מחדש.



נורתווסט הצליחה לקצץ את עלויותיה ב-2.2 מיליארד דולר, כולל 1.4 מיליארד דולר בכוח עבודה ובתוכניות פנסיה ולקצץ את צי המטוסים שלה ואת מספר מקומות הישיבה ב-10%. הכנסות החברה ממסלוליה הבינלאומיים נשארו חזקות. נורתווסט היא חברת התעופה האמריקאית המובילה ליפאן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully