וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכת דין בג'נרל אלקטריק תובעת את ענקית התעשייה עבור 500 מיליון דולר בגין אפליה מגדרית

סוכנויות הידיעות

31.5.2007 / 21:29

טוענת כי GE משלמת לעובדות שכר נמוך מהמקובל ומגבילה את אפשרויות הקידום שלהן



עורכת דין בג'נרל אלקטריק תובעת את ענקית התעשייה בגין אפליה מגדרית. עורכת הדין, לוריין שפר, טענה במסמכי התביעה כי GE משלמת לעובדות שכר נמוך מהמקובל ומגבילה את אפשרויות הקידום שלהן.



התביעה נגד החברה השנייה בגודלה בעולם - לפי שווי שוק - מונה 13 בכירים ב-GE, כולל יו"ר ומנכ"ל החברה ג'ף אימלט, כאשמים במדיניות האפליה. שפר תובעת פיצויים בסך של 500 מיליון דולר עבור כ-1700 עובדות החברה.



דובר GE, גארי שפר, אמר כי החברה מכחישה את ההאשמות: "נגן על עצמנו מפניהן בבית המשפט", אמר שפר.



שפר עובדת 13 שנים בחברה בתפקיד עורכת הדין הראשית בחטיבת התחבורה של GE - חטיבה המייצרת קטרים. פעילותה של GE כוללת, בנוסף, מנועי מטוסים, ציוד חשמלי ואת ענקית המדיה NBC.



שפר אמרה כי לאחר שנתיים בתפקיד הודיעה לה הנהלת GE באפריל כי היא יורדת בדרגה ומועברת מתפקיד עורכת הדין הראשית של החטיבה. ההנהלה לא סיפקה לשפר כל מידע מפורט על הסיבה לשינוי התפקיד. "ישנן נשים רבות אשר חוו חוויה דומה לשלי בחברה", אמרה שפר.



לאחר ששכרה שפר עורך דין על מנת להגן על עצמה, הוציאה אותה GE לחופשה ללא תשלום במאי. דובר החברה אמר בתגובה כי כל ההחלטות בנוגע לשפר נעשו על בסיס כישוריה. בנוסף, אמר הדובר כי נשים מהוות 27% מ-186 העובדים הבכירים ב-GE לעומת 17% ב-2001. כמו כן, ב-GE יש 62 נשים בסבב ההנהלה הבא מתוך 400 מנהלים עתידיים, זאת לעומת 42 ב-2001. בסך הכול, GE מעסיקה מעל ל-300 אלף עובדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully