וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האנרגיה הרוסי: רוסיה אינה מפלה נגד חברות זרות במרדפה אחר מילוי צרכי האנרגיה שלה

סוכנויות הידיעות

31.5.2007 / 22:42

רוסיה מואשמת בסילוק בכוח של חברות זרות על מנת להבטיח השפעה רוסית בפרויקטים של נפט וגז



רוסיה אינה מפלה נגד חברות זרות במרדפה אחר מילוי צרכי האנרגיה שלה. כך אמר שר האנרגיה הרוסי ויקטור חריסטנקו.



מקטרגים האשימו את רוסיה בסילוק בכוח של חברות כגון רויאל דאץ'-של ו-BP על מנת להבטיח השפעה רוסית בפרויקטים חשובים של נפט וגז. חריסטנקו אמר כי רוסיה מתנהגת באותה דרך כלפי חברות רוסיות וזרות כאחד.



בנפרד, הנציב לענייני אנרגיה של האיחוד האירופי, אנדרי פייבאלס אמר כי גוש היורו אינו מאוים מצמיחתה של חברת האנרגיה הרוסית, גזפרום.



רוסיה אחראית לרבע מאספקת הגז לאיחוד האירופי אך פייבאלס אמר כי אינו מאמין שלגזפרום - חברת האנרגיה הגדולה ברוסיה - יש השפעה גדולה.



מחלוקות מתמשכות בין רוסיה לשכנותיה בגין יצוא גז הובילו את המבקרים להאשים את רוסיה בניצול מקורות האנרגיה הענקיים שלה כנשק פוליטי וכלכלי.



בדצמבר, רכשה גזפרום מחברת רויאל דאץ'-של, חברת הנפט השנייה בגודלה באירופה, את השליטה בפרויקט הנפט והגז הטבעי סחלין 2. של ויתרה על חלקה לאחר לחצים של הרגולטורים הרוסים. כמו כן, ניסיונותיה של BP להציל את המיזם המשותף שלה בשדה הגז קוביטקה בסיביר ספגו מכה קשה לפני מספר ימים כשבית המשפט ביטל את התביעה שהגישה החברה הבת המקומית של ענקית הנפט והגז הבריטית. ההחלטה שהתקבלה נגד המיזם המשותף סוללת את הדרך לשלילת רישיון הפעולה שלו בסוף השבוע הקרוב. אנליסטים מאמינים כי גם BP תיאלץ להעביר נתח שליטה בפרויקט לגזפרום.



צעדים אלו של ממשלת רוסיה גורמים לערעור במעמד החברות הזרות ברוסיה. אקסון מוביל, חברת הנפט הגדולה בעולם, הודיעה לאחרונה כי על רוסיה להבהיר את יחסה כלפי החברות הזרות לפני שזו תשקול פיתוח פרויקטים נוספים במדינה. עם זאת, חריסטנקו מתעקש כי החברות הזרות אינן נרדפות. לטענתו, גזפרום תבסס את נערכותיה האם להפוך למעורבת בפרויקט קוביטקה על סיבות טכניות בלבד.



פייבאלס אמר כי רוסיה אינה מטילה צל מאיים על שוק האנרגיה האירופי למרות נתח השוק הענק שלה. "גזפרום אינה גדולה מספיק בשביל להוות איום", הוסיף פייבאלס. עם זאת, אמר פייבאלס כי על האיחוד האירופי לגוון את מקורות ונתיבי אספקת האנרגיה שלו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully