וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה אולמרט והנשיא בוש ייפגשו ביוני לדון בגרעין האיראני

אלוף בן

31.5.2007 / 22:25

הבית הלבן אישר רשמית כי הפגישה תתקיים ב-19 ביוני בוואשינגטון; השניים ידונו גם במצב ברשות הפלשתינית



מאת אלוף בן ושמואל רוזנר



ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ייפגש ב-19 ביוני עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בבית הלבן בוואשינגטון - כך הודיע היום (חמישי) רשמית הבית הלבן. השניים ידונו בהתפתחויות האזוריות, במצב ברשות הפלשתינית ובסיכול האיום הגרעיני מאיראן. עוזרי רה"מ, יורם טורבוביץ' ושלום תורג'מן, ניהלו שיחות הכנה בוואשינגטון.



מבחינת אולמרט, הנסיעה לבית הלבן תהיה הזדמנות לשינוי סדר היום בישראל, מעיסוק בפוליטיקה פנימית לקידום תהליכים מדיניים. הוא ייצא לארה"ב ימים אחדים לאחר הסיבוב השני של הפריימריס בעבודה ובחירת נשיא המדינה. פגישה עם בוש, שתמך באולמרט לאורך כל המשבר הפנימי בישראל, תיראה כ"השקה מחדש" של ראש הממשלה ומנהיגותו, במקביל לשינויים הצפויים בהרכב הממשלה. קידום התהליך המדיני, אפילו למראית עין, גם יסייע לאולמרט בהשארת מפלגת העבודה בממשלתו.



אולמרט נפגש עם בוש פעמיים מאז בחירתו, במאי ובנובמבר 2006. פגישתם הראשונה נועדה להיכרות אישית ולקידום תוכנית "ההתכנסות" בגדה המערבית, שנגנזה מאז. ביקורו השני בארה"ב, אחרי מלחמת לבנון השנייה, הוקדש לשינוי בסדר היום האזורי ולהתמודדות עם איראן.



הפעם ידון אולמרט עם בוש בסיכויים לקידום "תהליך אזורי" על בסיס היוזמה הסעודית-ערבית; במגעיו עם יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס; וב"בדיקה" של חידוש המו"מ עם סוריה. אולמרט ייוועד עם עבאס ביום חמישי הבא, ובהתאם לנוהג המקובל, הוא עשוי להודיע על "הקלות" לפלשתינאים לקראת מסעו לארה"ב.



פגישת אולמרט ובוש תתנהל על רקע מתיחות גוברת בין הממשל האמריקאי לישראל, סביב הסירוב הישראלי לתוכנית "מבחני הביצוע" ("בנצ'מרקס") של המתאם הביטחוני האמריקאי בשטחים, גנרל קית דייטון. בשבוע הבא יתנהל בוואשינגטון המפגש התקופתי של הדיאלוג האסטרטגי בין ארה"ב לישראל, שיתמקד באיום האיראני. בראש משלחת ישראל יעמוד השר שאול מופז, הממונה על הדיאלוגים האסטרטגיים, ואת הצד האמריקאי יוביל סגן שרת החוץ ניק ברנס, המופקד על "התיק האיראני" בממשל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully