וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דל עלתה על התחזיות: דיווחה על ירידה קטנה מהצפוי ברווח הרבעוני

טלי גולדשטיין

31.5.2007 / 23:32

החברה תקצץ כ-8,800 משרות או 10% מכוח האדם שלה במהלך השנה הקרובה במאמץ לקצץ בעלויות



יצרנית המחשבים האישיים דל (סימול DELL) דיווחה על נתונים ראשוניים של הרבעון הראשון לשנת הכספים של החברה. הרווח הנקי ירד מעט והסתכם ב-759 מיליון דולר או 0.34 סנט למניה. זאת לעומת רווח של 762 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת עלתה דל על תחזיות האנליסטים שעמדו על עלייה של 0.26 סנט למניה.



הכנסות החברה עלו ב-3% הסתכמו ב-14.6 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה להכנסות של 13.59 מיליארד דולר. המניה עולה ב-5.7% במסחר שלאחר הסגירה על רקע התוצאות המפתיעות. במהלך יום המסחר עלתה מניית דל ב-2.6%.



"מטרת האסטרטגיה שלנו היא לפשט את טכנולוגית המידע עבור לקוחותינו באמצעות הורדת עלויות ומורכבות המוצרים", אמר מנכ"ל החברה, מייקל דל.



דל הודיעה כי תקצץ כ-8,800 משרות או 10% מכוח האדם שלה במהלך 12 החודשים הקרובים במאמץ לקצץ בעלויות. היקף הקיצוצים ישתנה בהתאם לאזורים הגיאוגרפיים, חלוקת הלקוחות והתפקודים השונים. הקיצוץ ישקף שיקולים עסקיים ודרישות של חטיבות מסוימות. "קיצוץ בכוח האדם הוא דבר קשה עבור כל חברה, אנו יודעים זאת. אך הצעד הכרחי עבור השירות הטוב ביותר ללקוחות", הוסיף דל.



דל זנחה במהלך הרבעון האחרון את מודל השיווק המסורתי שלה, אשר התבסס על טהרת המכירות הישירות. בחברה הודיעו כי בחודש הבא יחלו למכור מחשבים אישיים באמצעות ענקית הקמעונות וול מארט (סימול WMT). דל, אשר הודחה בסתיו האחרון לראשונה מזה שלוש שנים מהתואר יצרנית המחשבים האישיים (PC) הגדולה בעולם על ידי מתחרתה, היולט פקארד (סימול HPQ), מנסה לפתור את אחת הבעיות המרכזיות שלה: שירות לקוחות. החברה תתחיל למכור שני דגמים של מחשבים ניידים מתוצרתה ב-3,000 סניפי וול מארט בצפון אמריקה החל מה-10 ביוני.



האסטרטגיה בה החל מייסד ויו"ר דל, מייקל דל, לפני למעלה מעשור - מכירת מחשבים אישיים דרך הטלפון והאינטרנט - סייעה להזניק את הסטארט אפ למקום הראשון במכירות מחשבים אישיים בעולם. עם זאת, מודל המכירות הישירות החל לאבד מכוחו בשנת 2005 על רקע נטייתם הגוברת של הצרכנים בארה"ב להעדיף רכישת מחשבים ניידים בחנויות. יתר על כן, דל התמקדה בעיקר במכירות מחשבים שולחניים ללקוחות עסקיים - שוק בו נרשמה האטה. בעיות במערך שירות הלקוחות של דל פגעו אף הן במכירותיה, ואנליסטים ציינו גם כי הירידה המתמשכת במחירי המחשבים האישיים הנמכרים בקמעונות, גרמה לשחיקת היתרון ממנו נהנתה דל בשל מודל המכירות הישירות שלה, שעקף את החנויות.



מכירות המחשבים של HP עלו בשלושה הרבעונים האחרונים על אלו של דל, וברבעון הראשון של השנה הנוכחית נפל מספר המחשבים שמכרה דל ב-14% לעומת זינוק של 26% במכירות HP, לפי נתוני חברת המחקר IDC. ההאטה במכירות דל והשחיקה בצמיחה של רווחיה הביאה להתפטרות מנכ"ל דל, קווין רולינס, בחודש ינואר. מייקל דל, אשר שב לתפקיד המנכ"ל בעקבות התפטרות רולינס, ביצע מאז שורה של חילופי גברי בהנהלה הבכירה של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully