וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ביטול החוזה עם יכין-דקל: בקריאו סאיטקס מחפשים שטח לבניית 25 אלף מ"ר במקום 40 אלף מ"ר

גיא ימין

4.9.2001 / 21:35

ההחלטה על המיקום החדש תתקבל בחודשיים הקרובים; נשיא קריאו סאיטקס ישראל, מיכאל רולנט: "השינוי משקף את הצרכים הנוכחיים של החברה"

בהנהלת קריאו סאיטקס התקבלה ההחלטה לצאת מהמבנים הנוכחיים של החברה בהרצליה פיתוח. השאלות לאן ומתי הן מסובכות מעט יותר. התכנון המקורי של החברה היה לרכוש שטחים בהיקף של 40 אלף מ"ר, אך הערכה זו הסתברה כאופטימית מדי.

נשיא קריאו סאיטקס ישראל, מיכאל רולנט, אומר היום כי בעקבות בחינה מחודשת החליטה החברה לשכור מבנים שעדיין לא הוקמו בשטח של של 25 אלף מ"ר בלבד, עם אופציה להגדלתו ב-5,000 מ"ר נוספים. קריאו סאיטקס מצויה היום במגעים עם מספר גורמים בשוק הנדל"ן על מנת לגבש את העסקה, והיא מתכוונת לבצע את ההחלטה בדבר המיקום החדש של החברה בטווח של החודשיים הקרובים.

קריאו סאיטקס, המספקת פיתרונות הדמיה דיגיטלית, הוקמה באפריל 2000 כתוצאה מהמיזוג של סאיטקס עם חברת קריאו הקנדית, שבעקבותיו מחזיקה סאיטקס ב-27% ממניות קריאו. בחודש שעבר הודיעה קריאו על הורדת התחזיות ברבעון הנוכחי, ועל פיטורים של 200 מבין 4,000 עובדי החברה בעולם, כך שהחלטה על הקטנת שטח השכירות הכולל של החברה אינה מפתיעה.

טחנות הצדק סייעו לקריאו סאיטקס בכל הנוגע לעיסקת הנדל"ן עליה כבר חתמה עם חברת יכין-דקל. במסגרת העסקה היתה צפויה החברה לשכור 40 אלף מ"ר בבני ציון, אך בעקבות צו מניעה שהוציא בית המשפט השלום בנתניה נגד שינוי הייעוד הקרקע, לבנייה, ביטלה קריאו את ההסכם. ניתן להעריך בעקבות ההתפתחויות האחרונות, כי לא עשתה זאת בלב כבד, או כפי שמנסחים זאת בהנהלת החברה "כך או כך, אי אפשר לממש את החוזה".

ההחלטה על רכישת שטח לבניית 25 אלף מ"ר התקבלה על ידי צוות מקריאו סאיטקס, שביצע בחינה מחודשת של צורכי החברה. "המסקנה אליה הגיע הצוות היא כי ניתן לצמצם את השטח עליו דובר מלכתחילה", אומר רולנט. בקריאו אומרים היום כי בין ההצעות שבוחן הצוות לא מצויות כאלו המשלבות בין בניית מבנים חדשים לחברה, עם בניית שכונת מגורים לעובדי החברה.

במסגרת החוזה עם יכין-דקל, היתה אמורה להיבנות גם שכונת קוטג'ים אך תוכנית זו הוכנסה לעת עתה למגרה. בהנהלת החברה אומרים כי היא לא מעוניינת להגביל את אפשרויות המיקום החדשות בשל תוכנית לא מעובדת לבניית מגורים לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully