וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רדיו דיגיטלי בישראל עד סוף 2008"

ערן גבאי

4.6.2007 / 14:25

כך אמר שר התקשורת אריאל אטיאס בכנס הרדיו בחיפה. "יש בעיה עם הארכת הזיכיונות שפוגעת בשוויוניות בין אנשים"

"לאחר ויכוח קשה, קיבל לפני שבועיים משרד האוצר את עמדת משרד התקשורת וניתן לצאת לדרך כבר השנה כדי שבסוף 2008 יהיה רדיו דיגיטלי בישראל", כך אמר שר התקשורת, אריאל אטיאס, בכנס הרדיו שמתקיים בחיפה.

בשיחה עם דני קושמרו, שדרן רדיו דרום ואיש ערוץ 2, אמר אטיאס כי הרדיו הדיגיטלי יביא לישראל שפע גדול וישנה כליל את מפת הרדיו. עם זאת, אמר השר אטיאס כי חדירת הרדיו הדיגיטלי בישראל תימשך זמן רב, ועל כן השאלה האם צריך להאריך את זיכיונות הרדיו האזורי או לצאת למכרזים חדשים אינה רלוונטית. "המחוקק נתן לרשות השנייה את הסמכות לדון בסוגיה והיא תגיע להחלטה איך וכיצד להתמודד עם סוגית זיכיונות הרדיו האזורי. עמדתי היא שיש בעיה עם הארכת הזיכיונות שפוגעת בשוויוניות של אנשים שרוצים להתמודד במכרז", אמר השר.

משמעות דבריו של השר אטיאס היא שהרדיו הדיגיטלי יחל לשדר למעשה ב-2009. הפעלתו מחייבת ביצוע מוקדם של המכרז לבחירת מפעיל לתשתית הרדיו הדיגיטלי, שאף הוא מתעכב כבר למעלה משנה. במשך כל החודשים האחרונים היו משרדי התקשורת והאוצר חלוקים ביניהם בכל הקשור לכתב הזיכיון החדש למפעיל התשתית לרדיו הדיגיטלי, ועל כן המכרז התעכב. כעת, צופים כי המכרז, שמועדו המקורי אמור היה להיות במאי 2006, יקודם. חשיבותו של המכרז גבוהה, שכן מדובר בהקמת תשתית תקשורת נוספת בישראל לצד זו של בזק, הכבלים והסלולר.

בעניין הרדיו האזורי, אמר השר כי הרשות השנייה צריכה לפעול לכך שהפריפריה תבוא לידי ביטוי וכי הרדיו האזורי יתייחס לאזור שלו ולא יתחרה בגלי צה"ל או בקול ישראל. השר אמר כי "דבר אחד צריך להיות ברור: על הזכיינים לעמוד במחויבויות שלהם". למעשה, יוצא השר נגד כמה מהרעיונות שעלו מצד תחנות רדיו אזורי ולפיהם יש לשנות את מבנה חלוקת הזיכיונות הגיאוגרפית הנהוגה כיום.

"להחיל את תנאי הטלוויזיה על האינטרנט"

בהתייחסו לסוגיות דירקטוריון חברת החדשות, אמר השר כי אין לו היכרות אישית עם היו"ר הפורש יצחק לבני ולא עם היו"ר הנכנס יהודה לנקרי, אך הוא "בטוח שלא נרקמה כאן שום עסקה לקידום מועמד זה או אחר". כשנשאל מהי עמדתו לגבי רפי גינת, השיב השר שאין לו היכרות עם יכולות הניהול שלו.

למרות שהכנס עוסק בתחום הרדיו, הבהיר השר אטיאס כי הוא לא נגד חברות הסלולר, אין לו בעיה שהם ירוויחו, אבל לא על חשבון האזרח. "לאחר שקידמנו בשנה האחרונה שורה של תקנות לטובת האזרח, אנחנו מתכוונים להמשיך במגמה זו. יש לנו שתי מטרות עיקריות במדיניות שלנו לשחרר את הצרכן מהכבלים של חברות הסלולר, ולמנוע מהחברות לגבות תשלומים על שירותים שהצרכן לא צרך".

כשנשאל אטיאס האם אין בעיה ב"השתלטותו של גיידמאק על הרדיו", השיב כי גאידמק רכש תחנת רדיו, ובכך שהרגולטור איפשר זאת, לא צריכה להיות שום בעיה: "כל עוד זה נעשה במסגרת החוק וגאידמק הוא אדם לגיטימי".

בהתייחסו לבקשה שהועלתה בימים האחרונים לסגור את שידורי גלי צה"ל בשבת, השיב השר כי אין לעשות שינוי בזמני השידור של התחנה מכיוון שאם כל התחנות משדרות, אין שום סיבה לפעול כנגד התחנה. השר אמר כי עניין זה הוא במסגרת הסטטוס קוו במדינה ו"צריך לתת לאנשים לחיות את חייהם".

באשר להצעתו האחרונה להגביל את התכנים הפורנוגרפיים ברשת האינטרנט, אמר אטיאס: "הטענות שמושמעות כנגדי הן צביעות. בג"ץ, אותו אנו מכבדים לטוב ולרע, קבע כי בטלוויזיה יש להגביר את הפיקוח וקבע כי תכנים אלה יהיו אחרי השעה עשר בלילה ועם קידוד. ומכיוון שאין הבדל בין התוכן שהמועבר בטלוויזיה לתוכן המועבר באינטרנט, ובשנים הקרובות כמעט ולא יהיה הבדל בין המדיומים האלה, יש להחיל את אותה קביעת בג"ץ לגבי האינטרנט, ולקדד את התכנים הפורנוגרפיים".

בכנס הרדיו הציג מפקד גלי צה"ל, אבי בניהו, נתונים מפתיעים על הרגלי ההאזנה לרדיו. מסקר שנערך עבור התחנה על ידי חברת דיאלוג בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה עלה כי 75% קבעו שיש לשמר את השידור הציבורי (קרי גלי צה"ל וקול ישראל).

כשנשאלו הנסקרים כיצד הם מאזינים לרדיו, השיבו 91% כי הם מאזינים לרדיו דרך מקלט הרדיו, 27% מאזינים לרדיו באמצעות הטלוויזיה דרך הלוויין והכבלים, 17% מאזינים דרך האינטרנט, 6% מאזינים לרדיו דרך הסלולרי. בתשובה לשאלה היכן הם מאזינים לרדיו, השיבו 73% מהנסקרים כי הם מאזינים לרדיו במכונית, 59% מאזינים לרדיו בבית, ו-49% מאזינים לרדיו בעבודה. משה גביש, יו"ר רשות השידור, אמר כי בניגוד לפרסומים רשות השידור לא תסגור את תחנות הרדיו המגזרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully