וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק רוכש גם את פטרו גרופ

שרון שפורר

5.6.2007 / 16:34

אחרי שרכש חברת נדל"ן ופיננסים: גאידמק ירכוש 65% מהחברה, המפעילה תחנות דלק בארה"ב, ב-170 מ' שקל

אחרי שרכש את חברת הנדל"ן אוסיף, ואת חברת הפיננסים גילאון, גאידמק רוכש גם את השליטה בפטרו גרופ, המפעילה תחנות דלק בארה"ב - ב-170 מיליון שקל.

גאידמק ירכוש 65% מחברת אמריס המחזיקה בכ-51% מחברת פטרוגרופ (לשעבר גמול אנרגיה) וישלם תמורת זאת כ-170 מיליון שקל.

בתגובה מזנקת מניית פטרו גרופ בכ-65% במחזור עצום של כ-17 מיליון שקל וחברת פיננסיטק, שמחזיקה בפטרוגרופ ב-12.43%, מזנקת ב-45% במחזור ער מהרגיל.

בעלי השליטה באמריס הם קיטאל אחזקות של צבי ויינשטיין וגם לוי קושניר מחזיק בה בכ-2%, כמו גם בלרם צ'ינריי וישראל סורין שוחט. גאידמק גם קיבל אופציה לרכישת 35% הנותרים מאחזקותיהם באמריס בתוך שנה מסגירת עסקת השליטה. זאת, בתמורה לכ-90 מיליון שקל.

העסקה מתוכננת להיות מושלמת עד ה-3 ביולי ונראה כי התבצעה במשא ומתן מהיר - שאפיין את העסקות האחרונות של גאידמק בבורסה - אחת שיצאה לפועל (אוסיף) ואחת שלא (מנרב), כמו גם עסקת גילאון שבדרך.

מקפיץ המניות

רק שלשום החליט גאידמק על רכישת השליטה בחברת גילאון של הדר שמיר ומנשה גייזלר, בפרמיה של כ-46% על שווי השוק בפתיחת המסחר אתמול. הרישה שלחה את המניה לזינוק של כ-55% במחזור ער מהרגיל של כ-30 מיליון שקל, כשהיא עוקפת כמעט ב-10% את מחיר העסקה שצפויה להיות מושלמת ביום רביעי הקרוב.

במסגרת העסקה רכש גאידמק 16 מיליון מניות המהוות 50.48% מהחברה במחיר של 5.275 שקלים למניה ובהיקף כולל של 84.4 מיליון שקל - ששיקף לגילאון שווי של כ-167 מיליון שקל.

אם שתי העסקות יושלמו, הרי שעבור גאידמק מדובר ברכישת שליטה שלישית בתוך פחות מחודש, שכן באמצע חודש מאי השלים את רכישת השליטה בחברת הנדל"ן אוסיף מידי משפחת אביב. גם אז בוצעה הרכישה בפרמיה גבוהה במיוחד של כ-85% על מחירה של אוסיף עם חתימת העסקה בחג הפסח.

וכך משיג גאידמק דריסת רגל בששלושה תחומים שנחשבים היום למאוד חמים בשוק: הנדל"ן, האנרגיה והפיננסים - תחומים אלו נהנים כבר למעלה משנה וחצי מגאות בפעילות האמיתית שלהם כמו גם במניות בבורסה.

גאידמק כבר התבטא בראיונות לתקשורת שהוא מתכוון להפוך את אוסיף לחברה בסדר גודל של אפריקה ישראל - וכעת נשאלת השאלה - מה התוכניות שלו לגילאון ולפטרוגרופ?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully