וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת הסוס הטרויאני ב-HOT

ערן גבאי

6.6.2007 / 15:10

חברת הכבלים: כך עבדה השיטה - נציגי בזק בינלאומי הסכימו לשלם 50 שקל על כל לקוח והטבות למי שיעביר פרטי 30 לקוחות

בהמשך לחשיפה של רשת שוקן מלפני חודש, הגישה היום חברת הכבלים HOT תביעה נגד בזק בינלאומי בגין גזילת מידע סודי לכאורה בניגוד לחוק. בנוסף, חושפת החברה תמלול של שיחה עם עובדת של בזק בינלאומי שמבהירה כי הכללים מוכתבים מלמעלה, בהתאם להחלטות החברה, ונציגי המכירות הפונים לנציגי HOT רק מקבלים תדריכים. מכתב התביעה הולכים ומתבררים פרטים נוספים לגבי הפרשייה.

על פי כתב התביעה, נציגי בזק בינלאומי שילמו לנציגי HOT כ-50 שקל ל"ליד", קרי לכל לקוח אינטרנט של הכבלים שפרטיו נמסרים לידי אנשי בזק בינלאומי. אם נציג של הכבלים עובר את רף 30 ה"לידים" בחודש, הוא עשוי לקבל הטבה בדמות חופשת צימר. בכבלים מדגישים כי יכולת נציגי בזק בינלאומי להבטיח מתנות בסכומי כסף כאלה מעידה, לכאורה, על השיטה ועל מעורבותם של גורמים בהנהלת בזק בינלאומי בפעילות הבלתי חוקית.

30 עובדי הכבלים אכן פותו, ולאחר שנחשפו על ידי חברת הכבלים - פוטרו. הפיתוי, השידול וטובות ההנאה שנמסרו לכאורה לנציגי הכבלים, אמורים היו להעביר מידע סודי אודות זהות לקוחות הכבלים לידיעת בזק בינלאומי. טובות ההנאה כללו תלושי קנייה ברשתות שיווק, מכשירי חשמל, חופשות בצימרים ונגני MP3. התופעה אותרה בכבלים לראשונה כבר לפני שנה וחצי, ואחרי שיחה נוקבת בין הצדדים, קטנו מימדיה. אלא שבחודשים האחרונים מעידים בכבלים כי "התופעה צוברת תאוצה לכדי מימדים של מגיפה".

"לא מדובר בפניות ספורדיות ונקודתיות של עובד כזה או אחר של בזק בינלאומי, אלא בפעילות שיטתית, מערכתית מתוכננת ומנוהלת היטב. מדובר במדיניות של ממש. מנהלי בזק בינלאומי מודעים היטב לדברים", אומרים בכבלים.

בידי אנשי הכבלים מצויות עדויות מצולמות ומוקלטות של עובדי החברה שהגיעו למשרדי בזק בינלאומי באור יום וקיבלו כללים לחשיפת הסודות המסחריים. בנוסף לכך, קיבלו רשימה ממנה יכול הנציג לבחור טובת הנאה במידה שיצטיין ויעמוד ביעדי כמות המידע שיודלף לבזק בינלאומי.

חשש בבזק: אישור המנכ"ל יידחה

בבזק מביעים חשש שאישור מינויו של אבי גבאי כמנכ"ל יידחה בשל הפרשה החדשה. דירקטוריון החברה אמור לאשר מחר את מינויו כמנכ"ל פעילות הטלפוניה הקווית וכממלא מקום למנכ"ל הקבוצה כולה. בשלב שני, עשוי גבאי לקבל לידיו את כל סמכויות הניהול של הקבוצה על כל החברות הבנות.

הכבלים מפרסמים את התמלול הבא:

נציג הכבלים: "כסף הם לא מוכנים לשלם, אה?" נציגת בזק בינלאומי: "אחי, זה לא... אי אפשר" נציג הכבלים: "למה?" נציגת בזק בינלאומי: "זה הדרך עבודה שלהם, אין מה לעשות" נציג הכבלים: "כן? ככה הם החליטו?" נציגת בזק בינלאומי: "יש לנו, כאילו, כללים..." נציג הכבלים: "זה החלטה של החברה?" נציגת בזק בינלאומי: "ברור, של החברה. זה לא מעליי, זה... יש מעל, מעל. שיווק" נציג הכבלים: "אה, זה בא מהשיווק, מלמעלה?" נציגת בזק בינלאומי: "כן. אנחנו רק מקבלים תדריכים".

במקרה נוסף אותו חושפת חברת הכבלים, המכונה פרשת "סוס טרויאני אנושי", מציגה HOT כי בזק בינלאומי שתלה לכאורה סוס טרויאני בקרב עובדי החברה. עובד זה העלה חשדות שאומתו על ידי מצלמות האבטחה של החברה בהן תועד כשהוא מעתיק קבצי לקוחות מרשת המחשבים של החברה ושולח אותם באמצעות הדוא"ל, וכן ביצע שיחות טלפון מרובות מעמדת העבודה שלו לנציגי בזק בינלאומי ולמרכזיות שלה, אומרת חברת הכבלים.

עוד מגלה חברת הכבלים כי לאור המידע שנחשף בחודשים האחרונים פנה לפני כמה חודשים מנכ"ל HOT, דוד קמיניץ, למנכ"ל בזק בינלאומי, אבי גבאי, בתקווה שהדבר יביא לכך שהעניין ייבדק, יטופל ויופסק לאלתר. אולם, זה האחרון בחר להתעלם מהפנייה, כך לדברי הכבלים.

רקע: הגשת התביעה על ידי HOT

חברת HOT הגישה את התביעה בבית המשפט בתל אביב על ידי משרד עו"ד ברקמן וקסלר בלום גזית ושות', זאת לאחר שבחודשים האחרונים הגיעו לכבלים מספר רב של פניות מעובדים שקיבלו הצעות מעובדים בחברת בזק בינלאומי שהציעו להם כסף או טובות הנאה שוות כסף בעבור מתן פרטים על לקוחות חדשים שהתחברו לתשתית האינטרנט וכן מידע על לקוחות קיימים. בכבלים טוענים להתנהלות שיטתית לכאורה של בזק בינלאומי או מי מטעמה. בכבלים טוענים כי הועבר חומר אודות זהות לקוחותיה של חברת הכבלים ומועד חיבורם לשירותי תשתית האינטרנט המסופקים על ידה.

בעקבות פניית העובדים, הגישה חברת הכבלים HOT בחודשים האחרונים מספר תלונות למשטרה, שעדיין מבצעת חקירה בנושא. בנוסף, החליטה החברה להגיש התביעה לבית המשפט על מנת שזה יורה לבזק בינלאומי לחדול מיידית מניסיונותיה לכאורה לפיתוי, שידול ומתן טובות הנאה שתכליתם להביא באופן בלתי חוקי לחשיפת מידע סודי על זהותם של לקוחות הכבלים בתחום האינטרנט. זאת, עד להכרעה בתובענה העיקרית המוגשת במקביל.

בסיכום התביעה כותבים עורכי דינה של HOT כי "נוכח האמור לעיל ברור על פניו, כי מנהלים של בבזק בינלאומי - ולכל הפחות מנהלי מערך השיווק וגיוס הלקוחות שלה - יוזמים, מאשרים ומקדמים את המעשים החמורים הנ"ל, ולכל הפחות מודעים להם ואינם מונעים אותם. תופעה זו מלווה באמצעי תגמול המסופקים על ידי מערך השיווק של בזק בינלאומי כטובות הנאה, המיועדות לעובדי הכבלים שיתפתו לחשוף "הלידים" המבוקשים. ובעיקר, חשיפת המידע הסודי הנ"ל ברבים גרמה וצפויה להמשיך ולגרום נזקים והפסדים למבקשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully