וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתנובה לא בוער להיכנס לשוק המילקי

איילה צורף

7.6.2007 / 3:30

בעוד שבוע וחצי החברה תשיק מעדן חדש שיכיל קצפת ופרי ולפי דברי סמנכ"לית השיווק: הוא לא נועד להתחרות במילקי של שטראוס

תנובה תחל בתוך כשבוע וחצי לשווק סדרת מוצרים חדשה שתכלול מעדנים עם קצפת ופרי בתחתית. הסדרה החדשה תשווק בשלושה טעמים תחת המותג "מעדן תנובה", ותהיה מיועדת למבוגרים. הידיעה שתנובה תשיק מעדן עם קצפת, מיד עוררה את השאלות הקשורות בהיעדר התחרות בשוק המעדנים עם קצפת, שוק שבו שטראוס, עם המותג מילקי, היא שחקנית כמעט יחידה.

בעבר הצהירה תנובה לא פעם על כוונתה להיכנס לשוק הזה, ולא להשאיר אותו לשטראוס. היא אף ניסתה לעשות זאת לפני כמה שנים, כשהשיקה את "בלאק אנד מילק", שירד מהמדפים בשל ביקוש נמוך.

ואולם עם השנים הולך ומשתנה הטון בתנובה. כעת אומרת לראשונה סמנכ"לית השיווק והאסטרטגיה של החברה, חגית אדלר, כי אין בכוונת החברה להתחרות עם שטראוס על קהל מטרה של מילקי.

האם הסדרה החדשה היא התשובה של תנובה למילקי של שטראוס?

"לא מדובר בתשובה של תנובה למילקי. זהו אינו אותו קהל מטרה. קהל המטרה של המילקי הוא בעיקר נוער, וקהל המטרה של הסדרה החדשה הוא מבוגרים. מעדן תנובה החדש אמנם יהיה עם קצפת, אך הוא מוגדר מבחינתנו כקינוח מרענן ומפנק לקיץ. בכל שנה אנחנו מציגים חדשנות במעדנים וזאת החדשנות שלנו לקיץ הנוכחי, לא יותר מכך. לא מדובר בהשקת מותג חדש ולא בקמפיין שיווקי-פרסומי בהיקף שמשקף כניסה מאסיווית של תנובה לתחרות מול מילקי".

תנובה משווקת כיום מעדן שוקולד עם קצפת במותג קרלו, שפונה לילדים. "אנחנו עושים מעדנים מוקצפים ומעדנים עם קצפת כבר כמה שנים", אומרת אדלר.

"אין לנו בעיה עם קצפת"

האם תושק בקרוב תשובה של תנובה למילקי?

"אני בכלל לא בטוחה שכדאי לנו להיכנס לקטגוריה הזאת. זה תחום של 120 מיליון שקל בלבד, עם מוצר בסיסי שהמחיר שלו מפוקח. מבחינת ההשקעה השיווקית הנדרשת בכניסה לקטגוריה חדשה, בבניית מותג חדש, זה לא הגיוני, ולכן מראש בחרנו בשנים האחרונות לא להיכנס לזירה הזאת".

"בזירות צומחות יש הצדקה לכניסה לתחום. נכנסנו לתחום השוקו (עם המותג shock א"צ) כי זה שוק בהיקף 300 מיליון שקל. נכנסנו גם לתחום משקאות פרוביוטיים (יופלה 360) כי זה תחום צומח ובריאותי. אני לא רואה את הסיבה הדחופה להיכנס לתחרות במילקי, חוץ מאגו".

האם יש לכם בעיה ביצור קצפת למעדנים למבוגרים ולכן שמעכבת את כניסתכם לתחום?

"אנחנו מייצרים קצפת כבר יותר משנתיים. למשל מעדן שוקולד עם קצפת למגזר הערבי. יש מספיק מפעלים בעולם שיודעים לעשות קצפת. גם כעת, בסדרה החדשה, יש קצפת. זאת לא הסיבה שלא נכנסנו לשוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully