וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליץ פרסומי לפני החורף

חגי עמית

7.6.2007 / 15:55

תחילת 2007 מרמזת כי השנה יישבר שיא הפרסום של 2006, ובגדול. 15 בתי ההשקעות המובילים הוציאו כבר על פרסום 23 מיליון שקל

ב-2006 פתחו הברוקרים בבליץ פרסומי. לפי יפעת בקרת פרסום (בשקלול ההנחות הניתנות למשרדי הפרסום) הם הוציאו 30 מיליון שקל על קמפיינים בטלוויזיה, ברדיו, באינטרנט ובעיתונות. היתה זו עלייה של עשרות אחוזים בתקציבי הפרסום לעומת 2005. אלא שחמשת החודשים הראשונים של 2007 מרמזים כי השנה יישבר השיא של 2006, ובגדול. 15 בתי ההשקעות המובילים הוציאו על פרסום כבר 23 מיליון שקל, והמשך המגמה יביא את היקף הפרסום השנה ל-60 מיליון שקל.

מנתוני יפעת עולה כי קבוצת כלל השקיעה מתחילת השנה כ-4.8 מיליון שקל בפרסום, לעומת 5.7 מיליון שקל בכל 2006. אלטשולר שחם הוציאה 2 מיליון שקל - ב-50% יותר מכל 2006, ואילו מגדל הוציאה פי ארבעה מאשר ב-2006.

להיות נמלה ולא צרצר

לבום הפרסומי הזה יש כמה הסברים. ראשית, זוהי תקופה נוחה לגייס כסף. עודפי הנזילות של הציבור גבוהים והריבית הנמוכה שהוא מקבל בפיקדונות (פק"מ), במק"מ ובתוכניות החיסכון דוחפת אותו לשוקי המניות והאג"ח.

שנית, הציבור בשל כיום יותר מבעבר להעביר את הכסף שלו למנהלי השקעות מחברות הביטוח והברוקרים הפרטיים ולכל גוף אחר שאינו בנק. ההערכה היא לאחר המפץ הגדול שהיה בענף קרנות הנאמנות - במסגרתו עברו מיליארדי שקלים מהקרנות הבנקאיות לקרנות פרטיות - כי בשנה הקרובה יתרחש מפץ דומה בקופות הגמל, כך שהחברות בשוק ההון מנסות להכות על הברזל בעודנו חם.

סיבה שלישית לפרסום המסיבי היא הרצון של הגופים הגדולים לבנות לעצמם מותג פיננסי של ממש. מותג שיהווה תשתית להתמודדות העתידית גם לאחר שהבנקים ייכנסו לייעוץ הפנסיוני.

גם הבנקים משנים כיוון. בלאומי כבר מכינים קמפיין תדמיתי שלפיו הבנק מסוגל לעמוד בייעוץ פנסיוני וראוי להיכנס לתחום. בנק הפועלים, שהיה הראשון שאירגן כנס פיננסי בו הוא מתווך בלבד, בונה לעצמו תדמית של יועץ פיננסי.

ההיבט האחרון שעליו מדברים בבתי ההשקעות כתירוץ להשקעה בפרסום הוא הרצון להיות נמלה ולא צרצר. כולם חוששים מהיום שבו תיגמר החגיגה. הקיץ החם בשוק ההון הוא זמן טוב לצבור שומנים ולהתכונן לחורף שיגיע כאשר תסתיים הגאות הנוכחית והציבור יתחיל לברוח החוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully