וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי אלכסנדר תועמלן בנמיביה

אלי שיצר

7.6.2007 / 20:54

לקראת הדיונים שאמורים להתחדש מחר, הוצפו רחובות נמיביה בשלטים המהללים את עברו העסקי ופועלו של אלכסנדר בנמיביה

הדיונים בבקשת ההסגרה של מייסד ויו"ר קומברס לשעבר, קובי אלכסנדר, מנמיביה לארה"ב יחלו, במידה ולא יידחו שוב, מחר. דיוני ההסגרה היו אמורים להתחיל כבר באפריל, בבירת נמיביה, וינדהוק, לאחר שנקבעו לפני כחצי שנה, אך נדחו לבקשת התביעה מסיבה שלא צוינה בפני השופט הנמיבי וללא התנגדות מצד עורכי דינו של אלכסנדר.

אלכסנדר, 54, נשוי ואב לשניים, הגיע לנמיביה ביולי האחרון עם משפחתו, לאחר שנמלט מארה"ב דרך ישראל טרם הגשת כתב האישום נגדו בפרשת האופציות בקומברס. אלכסנדר מואשם ב-35 סעיפים הקשורים בחוקי ניירות ערך בארה"ב. בכתב האישום נטען כי הוא, לצד וויליאם סורין, היועץ המשפטי לשעבר, ודיוויד קריינברג, סמנכ"ל הכספים לשעבר, עסקו בבקדייטינג - שינוי רטרואקטיווי של מועדי הענקת אופציות לעצמם, למנהלים ולעובדים אחרים בחברה באופן שהיטיב עם מקבלי האופציות.

עוד נטען כי שלושת הבכירים שיקרו למשקיעים מוסדיים בחברה, ומסרו לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) דיווחים כוזבים בנוגע לתוצאות הכספיות של החברה.

מי שלא ברח מאימת השלטונות האמריקאים הוא סורין, עליו נגזר לפני כחודש מאסר של שנה על חלקו בפרשת הבקדייטינג. גזר הדין ניתן לאחר שסורין הודה בעבר בפני בית המשפט הפדרלי בברוקלין בעבירה אחת של קשירת קשר לביצוע הונאה בניירות ערך, הונאת דואר והונאה בתקשורת האלקטרונית.

"התרגילים" של אלכסנדר לא משתנים וגם השבוע, באופן דומה לסאגה שהתרחשה לפני חודש וחצי, הוצבו מטעמו שלטים מטעמו המהללים את עברו העסקי והעניין שהוא מגלה בנמיביה.

הדיונים בנוגע לבקשת ההסגרה של אלכסנדר לארה"ב עשויים להימשך זמן רב. גורמים מקומיים בנמיביה אף העריכו בעבר כי ייתכן ומדובר בשנים ארוכות. בינתיים, יש להניח כי אלכסנדר ישאר אדם חופשי וירחיב את השקעותיו בתחומים בהם נמיביה משוועת לעזרה. הערכות גורסות כי לאלכסנדר יש לא מעט מזומנים בחשבונות הבנק שלו בנמיביה - על פי דיווחים הוא העביר 120 מיליון דולר נמיבי למדינה - כ-17 מיליון דולר אמריקאי.

בחודשים האחרונים ביסס אלכסנדר את אחיזתו בנמיביה. זאת, באמצעות השקעות במיזמי נדל"ן וצעדים המנסים להציג אותו כאיש עסקים המתעניין בנמיביה ובבעיותיה. לפני כחודש וחצי דווח כי אלכסנדר הכריז על חלוקת מלגה בגובה 150 אלף דולר נמיבי, כ-21 אלף דולר אמריקאי. ההכרזה לוותה בהודעה ארוכה לעיתונות של משרד החינוך הנמיבי, ובה פורטו יכולותיו העסקיות והתרומה שלו למדינה. בחודש שעבר הודיע אלכסנדר, באמצעות אשתו חנה, על תרומה בסך 22,400 דולר לשיפוץ ולהקמת שירותי סניטריה בבתי ספר ובגני ילדים.

נראה כי אלכסנדר ממשיך לנסות ולקנות הן את ליבו של הנמיבי הממוצע והן את לב הממסד. ככל שעוברים החודשים, מצליח אלכסנדר להתחבב יותר ויותר על השלטונות במדינה, המשוועת להשקעות זרות וידע עסקי.

יש להניח כי "תרומתו" של אלכסנדר והשקעותיו ילקחו בחשבון גם במשפטו, שכן מערכת משפט במדינה - שלא ממש רוקדת לחלילה של מעצמת העל ארה"ב - תמצא את הדרך לתגמל את האישיות העסקית והפילנטרופית של אלכסנדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully