וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מניות השבבים נפלו בעקבות צניחה במכירות המוליכים למחצה בעולם ובעקבות הנאסד"ק

דפנה מאור

5.9.2001 / 10:13

מניות הסלולר בהונג קונג יורדות לאחר שאריקסון הזהירה מהמשך ירידה ולאחר שדווח כי וודאפון תקטין השקעותיה בתשתית

מניות השבבים והטכנולוגיה באסיה רשמו היום ירידות שערים לאחר שאתמול נודע כי המכירות הגלובליות ביולי רשמו ירידה של 37%. תחזיות שליליות של וודאפון ואריקסון העיבו על מניות הסלולר ביפאן ובהונג קונג. מדד ניקיי בטוקיו ירד ב-1.6%; קוריאה ירדה ב-1.2%; הונג קונג יורדת ב-2.2%.

מניות השבבים ירדו ברחבי אסיה, לאחר שנודע כי מכירות המוליכים למחצה ברחבי העולם ירדו ביותר מ-37% בחודש יולי, בשל ההאטה הכלכלית ועודפי מלאי, כך דיווח איגוד המוליכים למחצה.

מחזור המכירות של שבבים ביולי הגיע ל-10.86 מיליארד דולר, לעומת 17.29 מיליארד דולר ביולי 2000. שנת 2000 היתה הטובה ביותר בתולדות הענף, אולם כתוצאה מהירידה בהשקעות הון של חברות התקשורת, הירידה בביקוש למחשבים אישיים והצטברות מלאים, נפל הביקוש באופן חד השנה.

בעקבות זאת ירדו בטוקיו מניות NEC ב-5%; קיוסרה ירדה ב-4.2%; היטאצ'י ב-2.9%. בקוריאה ירדו מניות סמסונג אלקטרוניקס ב-3.5%, אולם מניות הייניקס זינקו ב-6.5%. בטייוואן ירדה מניית יצרנית השבבים לפי הזמנה הגדולה בעולם, טייוואן סמיקונדקטור (TSMC) ב-0.7%. אתמול אמרה החברה כי היא צופה צמיחה של יותר מ-20% במכירות וברווח בשנה הבאה, והיום הודיעה כי בכוונתה לדבוק בתוכנית להקים מפעל לייצור שבבים.

המגזר כולו ממתין לשיחת ועידה שתערוך אינטל מחר עם אנליסטים, בה תמסור מידע על תוצאותיה במחצית הראשונה של הרבעון השלישי.

במגזר הסלולר בהונג קונג נרשמות ירידות. צ'יינה מובייל יורדת ב-4.4%; צ'יינה יוניקום יורדת ב-2.6%. בטוקיו נפלה מניית דוקומו, חברת הסלולר הגדולה ביפאן, ב-5%.

עיתונים בסינגפור דיווחו כי המיזוג בין HP לקומפאק צפוי לגרום לקיצוץ 4,000 משרות בסינגפור - 50% מכוח האדם של החברות באי. מדד סטרייטס טיימס ירד ב-0.34%.

GM מתכוננת לקנות שני מפעלים של דייהו בקוריאה תמורת 782 מיליון דולר, לפי דיווח של "קוריאה אקונומיק דיילי". יצרנית הרכב פושטת הרגל נמצאת עתה בכינוס נכסים. GM והנושה הראשי של דייהו, בנק קוריאן דיוולופמנט, סרבו להגיב על הדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully