וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות ציוד התקשורת צונחות - אריקסון ומרקוני נופלות ב-8%

דפנה מאור

5.9.2001 / 11:20

מדדי בורסות אירופה רושמים שפל בן שנתיים; גולדמן סאקס הוריד את מחיר היעד למניית נוקיה ב-19%

מניות ציוד התקשורת באירופה נופלות בשיעורים חדים לאחר שאתמול אמרה חברת אריקסון כי היא אינה צופה התאוששות קרובה במגזר הסלולר. במגזר השבבים מסתמן סנטימנט שלילי לאחר שנודע כי ביולי נפלו מכירות המוליכים למחצה ב-37%. מדד FTSE בלונדון יורד ב-0.7%; פרנקפורט יורדת ב-1.5%. מדד יורו סטוקס 50 יורד ב-1.4%.

מניות אריקסון ומרקוני נופלות ב-8%. אריקסון, שאמרה אתמול כי אין בפיה בשורות טובות להמשך השנה, השלימה נפילה של 49% מתחילת השנה. מרקוני, אשר הודיעה אתמול על קיצוץ 2,000 משרות נוספות ועזיבת המנכ"ל בשל הפסדיה במחצית הראשונה, ירדה ב-92% מתחילת השנה.

מניית נוקיה יורדת ב-4.1%, למרות שאתמול הודיעה החברה כי היא אינה צופה חולשה ברווחים וכי היא מאמינה ששירותי הדור השלישי יפצו על ההאטה בענף. בנק ההשקעות גולדמן סאקס הוריד את מחיר היעד למניה ב-19% ל-25 יורו. נוקיה נסחרת עתה ב-16.5 יורו. אלקטל יורדת ב-4.4%.

בתחום השבבים ממתינים המשקיעים לשיחת ועידה שתערוך אינטל מחר עם אנליסטים, בה תמסור מידע על תוצאותיה במחצית הראשונה של הרבעון השלישי. אתמול נודע כי מכירות מוליכים למחצה ברחבי העולם ירדו ביותר מ-37% בחודש יולי ל-10.86 מיליארד דולר, בשל ההאטה הכלכלית ועודפי מלאי, לפי נתוני איגוד המוליכים למחצה.

פיליפס, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, יורדת ב-2.7%; מניית ST יורדת ב-3.5%; אינפיניון יורדת ב-3.7%.

טוטאל פינה אלף, חברת הנפט הצרפתית, דיווחה על עלייה של 22% ברווחי הרבעון השני. הצמיחה יוחסה לשערו הנמוך של היורו, שכן מוצריה של טוטאל פינה נקובים בדולרים, ולעלייה במחירי הנפט. עם זאת, טוטאל אמרה כי היא צופה צמיחה איטית יותר בהמשך השנה. מנייתה עולה ב-0.4% בניגוד למגמת ירידות במגזר הנפט.

מניית BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, עולה ב-0.5%. היום הודיע הבנק כי רווחי הרבעון השני ירדו ב-7.2% בגלל האטה בפעילות בנקאות ההשקעות. הבנק רשם רווח נקי של 1.03 מיליארד דולר. הירידה היתה מתונה יותר מהירידה אצל המתחרה סוסייטה ג'נרל, בזכות עלייה במתן משכנתאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully