וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק במגעים לרכישת טיב טעם

גלי ברגר ומיכאל רוכוורגר

8.6.2007 / 21:29

מסע הקניות נמשך והפעם חפץ ב-52% מרשת המזון, לפי שווי חברה של 750 מ' שקל. האם המניה תקפוץ ב-60% כמנהג השוק בעסקות גאידמק?

מסע הרכישות של ארקאדי גאידמק נמשך. לאחרונה רכש את השליטה בחברת הנדל"ן אוסיף, בבית ההשקעות גילאון ובפטרו גרופ - מפעילה תחנות דלק בארה"ב, כאשר ההיקף הכולל של 3 העסקות האלו עומד על כ-850 מיליון שקל. כעת גאידמק מסמן את המטרה הבאה - רכישת השליטה ברשת המזון טיב טעם הנשלטת היום על ידי עמית ברגר וקובי טרייביטש, המייסד. העסקה צפוייה להתבצע לפי שווי של כ-820 מיליון שקל, מחיר הגבוה ב-80% מהמחיר בו נסחרת החברה בבורסה - 447 מיליון שקל. אם ירכוש גאידמק גם את השליטה בטיב טעם, יעמוד היקף ארבע העסקות יחד על כ-1.25 מיליארד שקל.

על פי מקורבים לעסקה, גאידמק מתכוון להוציא בטווח הארוך את המזון הלא כשר מהרשת וככל הנראה יתחיל בכך שיפסיק למכור בה חזיר.

ככל הידוע, גאידמק צפוי לרכוש את מרבית המניות של טרייביטש ושל אנטר הולדינגס, שבשליטת עמית ברגר, והשניים צפויים להישאר רק עם אופציות של החברה ולא עם מניות. נזכיר כי בעבר הצהיר ברגר כי הוא אינו מתכוון למכור את השליטה בטיב טעם וכי מדובר מבחינתו בהשקעה לטווח ארוך. בטיב טעם סירבו להגיב לידיעה, וממשרדו של גאידמק נמסר כי הוא אינו מאשר את הפרטים.

אחרי העסקה אנטר הולדינגס (שבשליטת עמית ברגר) תוותר עם 13% וקובי טרייביטש יישאר עם 12%.

לאחרונה קיבלה טיב טעם הצעה לרכישת השליטה בה מרשת רבוע הכחול ואולם נראה כי בשל חילוקי דעות שיש בהנהלת הרשת לגבי רכישת רשת שיווק מזון לא כשר, החליט גאידמק לנצל את ההזדמנות ולרכוש את הרשת.

טיב טעם, שהוקמה על ידי טרייביטש, נקלעה לקשיים בעקבות התחקיר בכלבוטק לפני כשנתיים. עם זאת ברבעון הראשון של 2007 עברה החברה לרווח סמלי של 611 אלף שקל, זאת לעומת הפסד של 25 מיליון שקל בכל 2006.

לאחר מספר נסיונות לרכישת חברות בורסאיות שונות, ביניהם הכשרת הישוב, מעריב ומנרב, גאידמק השלים בחודש מאי את רכישת השליטה בחברת הנדל"ן אוסיף מידי משפחת אביב בתמורה כוללת של 600 מיליון שקל. העסקה, שבוצעה לפי שווי הגבוה בכ-85% מהשווי של החברה בבורסה עם חתימת העסקה בחג הפסח, שיקפה לחברה שווי של מיליארד שקל. מאז ועד אמצע מאי, זינק שוויה של החברה בכ-66% לשווי של 900 מיליון שקל.

השבוע נודע על שתי עסקות נוספות: ארקדי גאידמק רכש מחברת טאו תשואות של אילן בן דב את השליטה בגילאון של הדר שמיר ומנשה גייזלר, בפרמיה של כ-46% על שווי השוק. בנוסף, רכש גאידמק גם את השליטה בפטרו גרופ המפעילה תחנות דלק בארה"ב, על ידי רכישת 65% מחברת אמריס המחזיקה בכ-51% מחברת פטרו גרופ (לשעבר גמול אנרגיה) תמורת זאת כ-170 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully