וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבוב המדהים של עמית ברגר

שלומי שפר

8.6.2007 / 22:59

מוכר את טיב טעם בשווי של פי 3.3 מהמחיר בו קנה את החברה לפני שנה. חבילת המניות שלו שווה בעקבות עסקת גאידמק כ-120 מ' ש'

עמית ברגר יכול להיות לחכך את ידיו בהנאה, אם אכן תסגר העסקה בה ירכוש ארקדי גאידמק את השליטה ברשת המזון טיב טעם. רק לפני כשנה הפתיע ברגר, בעל השליטה (45%) באנטר הולדינגס, את שוק ההון הישראלי כאשר החליט איש הפיננסים להיכנס להשקעה בטיב טעם. נזכיר כי טיב טעם היתה מסובכת אז עדיין בפרשיית הבשר המתובל ומעטים האמינו כי הרשת תצליח להשתקם.

זאת הסיבה העיקרית לכך שהרשת נמכרה לפי שווי של 250 מיליון שקל בלבד. לצורך העסקה בה רכשה אנטר כ-40% מטיב טעם היא גייסה סכום של 80 מיליון שקל באג"ח. ברגר ומייסד טיב טעם, קובי טרייביטש, החליטו די מהר כי כדאי דווקא לנצל את הפריחה בשווקים ולמהר לקחת את טיב טעם לבורסה.

המהלך לא היה פשוט והוא נעשה על ידי רכישת חברת וורלד גרופ מידי צביקה בארינבוים, כאשר המטרה היתה להכניס לתוך השלד הבורסאי את חברת טיב טעם. לצורך העניין הוזמנה הערכת שווי לטיב טעם אותה ערכה חברת גיזה-זינגר-אבן. ההערכת השווי הזאת נקבה לטיב טעם שווי של כ-106 מיליון דולר. ואולם חברת מגדל, שהיא בעלת עניין בוורלד גרופ טענה כי מדובר בשווי גבוה מידי ושווי העסקה פחת לכ-95 מיליון דולר.

כיום נסחרת החברה בבורסה לפי שווי של כ-110 מיליון דולר, כאשר גאידמק מתכוון לרכוש את החברה, ככל הידוע לפי שווי של כ-200 מיליון דולר - 820 מיליון שקל. כלומר ברגר מוכר את השליטה בחברה לפי מחיר שהוא פי 3.3 מהשווי בו השקיע בחברה לפני כשנה.

אנטר מחזיקה בכ-38% ממניות טיב טעם והיא תוותר עם כ-13% ממניות החברה, כלומר בשירשור יקבל ברגר בעקבות מכירת המניות סכום של כ-93 מיליון שקל. עבור אותה חבילת מניות הוא שילם לפני כשנה מחיר של כ-28 מיליון שקל, כלומר מדובר על רווח של כ-65 מיליון שקל. כיוון שעיקר העסקה מומן באמצעות חוב, הרי שמבחינתו של ברגר מדובר על רווח של עשרות מיליוני שקלים עם סיכון נמוך. נזכיר כי בהנחה שווי החברה בבורסה יעלה, הרי שהמניות שיוותרו לו ביד יהיו שוות כ-30 מיליון שקל נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully