וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מרוויח מעסקת גאידמק-טיב טעם

שרון שפורר

10.6.2007 / 7:26

איתן אלדר, שהעלה את הרעיון של הסרת המוצרים הלא כשרים מעל מדפי טיב טעם, מצפה לדמי תיווך של מיליוני שקלים

רוני מאנה הוא אחד הנהנים הגדולים ממסע הרכישות של ארקדי גאידמק בשבועות האחרונים, אבל בעסקת טיב טעם הוא לא היה הנהנה היחיד. ל-TheMarker נודע כי לצידו של מאנה תיווך גם איתן אלדר בעסקה והוא צפוי על פי ההערכות לדמי תיווך של כמה מיליוני שקלים.

מאנה עצמו הרוויח מעסקת רכישת השליטה בגילאון עמלת תיווך המוערכת בכ-4 מיליון שקל, כאשר שני הצדדים - גילאון וגאידמק - שילמו לו בחלקים שווים את הסכום. עמלה זו שקולה לכ-4.5% מהיקפה של העסקה שעמד על כ-87 מיליון שקל.

ברכישת השליטה בטיב טעם מגיע היקף העסקה לכ-420 מיליון שקל, כך שגם אם דמי התיווך יהיו נמוכים יותר, מדובר עדיין בקופון מרשים של כמה מיליוני שקלים בו יחלקו מאנה ואלדר. אלדר היה גם זה שעל פי ההערכות העלה את הרעיון של הסרת המוצרים הלא כשרים מעל מדפי טיב טעם.

אלדר חזר לעסקים

בעוד רוני מאנה ידוע בעיקר בשל פעילויות תיווך כאלו או אחרות בעסקות, אלדר הוא בעל היסטוריה ארוכת שנים בשוק ההון הישראלי. לפני כחודשיים הוא חזר לבורסה אחרי כמה שנים בהן נעדר ממנה, כשרכש עם שותפו הוותיק רועי גיל את השליטה בחברת מאקפל הציבורית, שהחזיקה בזמן הרכישה בכ-14% מחברת תפרון ובנכס נדל"ן שהושכר לתפרון. סכום העסקה היה 36 מיליון דולר, כשגם עסקה זו נעשתה בפרמיה מרשימה של כ-30% על מחיר השוק של מאקפל טרם הרכישה. מאז הספיקו השניים למכור את האחזקות בתפרון וכן את נכס הנדל"ן העיקרי שהושכר לחברה, והפכו אותה למעשה לקופת מזומנים דשנה ונטולת פעילות של ממש.

ב-2002, קרסה קבוצת גיבור ספורט שבשליטתם של אלדר וגיל, כשהשניים שנתפסו עד אז כפיננסיירים צעירים ומבטיחים, הביאו את החברה למצב של קריסה תחת נטל חובות ענק של כ-700 מיליון שקל - 100 מיליון שקל למחזיקי חוב והשאר - לבנקים. ברקע לכך, ניצב הימור שנטלה החברה כשנתיים קודם לכן, ובמסגרתה השקיעה 300 מיליון שקל ב-24% ממניות חברת הכשרת היישוב. בסוף 2002 שווי מניות אלו עמד על כ-60 מיליון שקל בלבד וביחד עם השינוי השלילי בסנטימנט של השווקים בכלל, המצב של השניים היה גרוע.

במשך כמה שבועות, ניהלו השניים משא ומתן עם המערכת הבנקאית, והגיעו להסדר חובות במסגרתו מחקו כ-130 מיליון שקל.

אבל למרות הפרשיה הכאובה הזו, הרי שלאלדר ולשותפו גיל יש עד היום קבוצת תומכים נלהבים ובעלי שם. כך למשל, לגרעין השליטה בעסקת מאקפל הצטרפו אליהם גם חברת שטראוס השקעות של מיכאל שטראוס ואחותו רעיה בן דרור, חיה ונחמיה למלבאום ומריו סגל עם 25% - יוצאי אמדוקס. אלו הם בדיוק אותם אנשים שהזרימו לגיבור ספורט כמה מיליוני שקלים אחרי שהסתבכה בחובות. למהלך במאקפל הצטרף גם בית ההשקעות דש איפקס. אחד מבעלי השליטה בדש איפקס שימש לאחרונה גם כמליץ יושר של ממש לאלדר ולגיל, וסיפר כי הסיבה היחידה שנכנס לעסקה היא בגלל השניים - אותם הוא מכיר כבר 13 שנים - "שנים בהן הם עשו רק עסקות הגונות וישרות".

כל זה אגב לא ממש עזר לאלדר ולגיל כשניסו בחודש אוגוסט לשוב ולהנפיק את גבור ספורט בבורסה בתל אביב וגם לא לפני כן, כשניסו להנפיק אותה בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully