וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחנים את פינוי תחנת רדינג ב-2020

אבי בר-אלי

10.6.2007 / 7:39

330 הדונמים שיתפנו ייהפכו לאחת משכונות המגורים הגדולות בתל אביב. ייצור החשמל בתחנה מהווה כ-4% מכושר הייצור של חברת החשמל

ועדה ציבורית תבחן את פינוי תחנת הכוח רדינג שבצפון תל אביב. בראש הוועדה יעמוד השר ויו"ר חברת החשמל לשעבר, גד יעקבי. שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן אליעזר, חתם בסוף השבוע על כתב המינוי של הוועדה, שתתבקש למסור המלצותיה עד סוף השנה.

באגף ההנדסה של עיריית תל אביב וביחידה לתכנון אסטרטגי כבר החלו בבחינת התכנון העתידי בשטח שיפונה. מדובר בכ-330 דונם הממוקמים מדרום לשדה דב - אשר עתיד אף הוא להתפנות, ולהיהפך לאחת משכונות המגורים הגדולות של תל אביב. תחנת הכוח רדינג (ד') מייצרת כיום 428 מגהוואט המהווים כ-4% מכושר הייצור של חברת החשמל. בתחנה שתי יחידות ייצור שהוקמו בראשית שנות ה-70', ופועלות מאז יולי 2006 בגז טבעי. פעילות התחנה מוסדרת סטטוטורית עד סוף 2020 בלבד, ותפקיד הוועדה יהיה לבחון את החלופות השונות להפעלתה או למיקומה החל ב-1 בינואר 2021.

על חברי הוועדה נמנים מנהל מינהל החשמל במשרד התשתיות, דן ויינשטוק, סגנו, יורם רונדשטיין, מנהל התחנה מיכאל ביקסון, ברוך ובר מהמשרד להגנת הסביבה, נועה נאור ממשרד הפנים, גדעון חושן מעיריית תל אביב ונציגי ציבור: עורכי הדין יוסי שפרלינג וחיים כהן. יש לציין כי בעבר יועד לעמוד בראשות הוועדה עו"ד משה שחל, אך הוא הוחלף באחרונה בידי יעקבי.

בשבוע שעבר אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה תוכנית לצמצום שטח תחנת הכוח בכ-100 דונם. מדובר בפינוי אתרי אחסון הדלק שמדרום לתחנה, מזרחית לנתיבי איילון (סמוך לגני יהושע) וסמוך לחוף תל ברוך - והסבת השטחים המפונים לשטח ציבורי פתוח. הפינוי יושלם ב-2011 ויאפשר את חיבור פארק הירקון לקו המים, וכן מעבר רציף בין נמל תל אביב לחוף תל ברוך באמצעות גשר אופניים והולכי רגל באורך של כ-180 מטר, שיעבור מעל בריכת הקירור של התחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully