וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס יקטין את תקופת ההתחייבות לסלולריות

ערן גבאי

10.6.2007 / 10:50

זאת כחלק ממאמצי המשרד לייצר תנאי תחרות בשוק הסלולר שלא יכשילו את תוכנית ניידות המספרים

שר התקשורת, אריאל אטיאס, מתחיל להתקפל. אחרי שדיווחנו בלעדית ב-TheMarker לפני כחודש על כוונת השר לחייב את מפעילות הסלולר להימנע מהמשך החתמת המנויים על תוכניות התחייבות ל-36 חודשים, מתחילה להסתמן פשרה ולפיה חברות הסלולר יוכלו להחתים לקוחות על התחייבות למשך 18 חודשים.

הכוונה של השר אטיאס לבטל לחלוטין את חוזי ההתחייבות בשוק הסלולר זכתה לתגובות קשות ביותר בחברות הסלולר כשבכירים בתעשייה אמרו כי "הרעיון לא עומד במבחן ההיגיון", ואיימו כי "אם לא יתקיימו המבצעים האלה, יימנעו הטבות משמעותיות ממנויי הסלולר".

חברות הסלולר אף הציגו בפני השר אטיאס נתונים על תופעה בשוק ולפיה גופים שונים סוחרים במכשירי סלולר הנקנים מחברות הסלולר תוך סבסוד משמעותי במחירם. המכשירים נמכרים בעיקר בחו"ל במחירים גבוהים יותר, תוך גריפת רווח על חשבון חברות הסלולר. לדברי בכיר בשוק, התופעה עלולה להגיע לכדי 15% משוק המכשירים. לטענתו, רק יכולתן של החברות ליצור זיקה בין מכירת המכשיר המסובסד לבין הבטחת רמת שימוש מינימלית של כ-30 שקל מאותו מכשיר על פני תקופת התחייבות, יכולה למנוע את התופעה.

במשרד התקשורת מתכוונים להודיע בזמן הקרוב על תנאי הפשרה אליהם הגיעו עם חברות הסלולר כחלק מגיבוש כללי התחרות בשוק הסלולר לקראת יישום תוכנית ניידות המספרים בענף. תוכנית ניידות המספרים מאפשרת מעבר של מנוי תקשורת למפעיל חדש מבלי לאבד את מספר הטלפון האישי שלו.

התוכנית, שהיתה אמורה להיכנס לתוקפה כבר לפני כשנה, נדחתה בשל הפרה של כל חברות התקשורת את המועד שנקבע בחוק ליישומה. לאחרונה, החליט אטיאס כי היא תיכנס לתוקפה ב-1 בדצמבר 2007. במשרד התקשורת סבורים כי אם לא יבטיחו שענף הסלולר לא יעשה עוד שימוש בתוכניות ההתחייבות לשלוש שנים, הרי שבכך יביאו במו ידם לכישלון תוכנית ניידות המספרים שאמורה לעורר מחדש את התחרות בשוק הסלולר.

כיום, כ-35% מההסכמים של חברות הסלולר עם מנוייהן מתבצעים תוך התחייבות מצד המנוי לפרק זמן של כשלוש שנים. לאחרונה, אף הגבירו חברות הסלולר את מאמצי השיווק שלהן בניסיון לקבע כמה שיותר מנויים בשורותיהן ולהקטין את הכדאיות של מנויי הסלולר לנטוש את החברות בעת שתיושם תוכנית ניידות המספרים.

כיום נאמד ההיקף השנתי של נטישת מנויי הסלולר בישראל ב-15%-14%, והערכה היא שהיקף זה צפוי
לגדול עם יישום תוכנית ניידות המספרים בכ-5%-3% נוספים בשנה. כיום, כמחצית מסך הנוטשים עוזבים את חברת הסלולר באמצע תוכנית התחייבות לזמן ארוך. מי שמבקש כיום להשתחרר מתוכניות ההתחייבות לזמן ארוך עלול למצוא עצמו נושא לא פעם בתשלום קנס ובתשלום יתרת החיוב בגין המכשיר שקיבל במסגרת המבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully