וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגם משופר: דגם חוזרת להרוויח לאחר 3 רבעונים בהם הפסידה כ-25 מיליון שקל

שלומי גולובינסקי

5.9.2001 / 14:36

ההכנסות ירדו ל-20 מיליון שקל, במקביל לתוכנית קיצוצים עליה הכריזה החברה במטרה לקצץ בעלויות

לאחר שלושה רבעונים שחורים במהלכם הפסידה 25 מיליון שקל, חוזרת חברת דגם , שבשליטת ישראל אשר, לרווחיות. החברה, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות הדרכה בתחומי הטכנולוגיה השונים, מציגה ברבעון השני של השנה רווח נקי של 637 אלף שקל, במחזור מכירות של 20.6 מיליון שקל.

מדובר בירידה של כ-10% לעומת מחזור המכירות שנרשם ברבעון המקביל, אך שיפור מרשים לעומת מכירות של 7 מיליון שקל ברבעון הפותח של השנה. מתחילת השנה רשמה דגם הפסד מצטבר של 10.3 מיליון שקל.

ההתאוששות במחזור המכירות באה במקביל לתוכנית קיצוצים בה נקטה הנהלת החברה החל מהרבעון השני של השנה. הפעלת חרב הקיצוצים בחברות הבנות של דגם בארץ ובחו"ל הובילה לירידה בהוצאות ההנהלה והכלליות של החברה ל-2.6 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת הוצאות של 3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. במקביל נרשמה ירידה בהוצאות המכירה והשיווק, במסגרת הקיצוצים בכל מרכיבי ההוצאות הקבועות.

לחברה צבר הזמנות של 10.2 מיליון שקל בסוף הרבעון השני של השנה, לעומת צבר של 12.4 מיליון שקל בסוף הרבעון המקביל. צבר הזמנות זה, בתוספת הזמנות שוטפות עד סוף 2001, מיועד לאספקה שוטפת במהלך שנה זו ובתחילת 2002. בדגם מציינים כי חלק ניכר מהמכירות נעשות ממלאי, הן מטעמי ייעול באספקת מוצרים סידרתיים, והן בשל דרישות הלקוחות למועדי אספקה קצרים יחסית.

מניות דגם נסחרות כיום במחירי שפל, המשקפים לחברה שווי של 2.9 מיליון דולר. ההון העצמי של החברה עומד על 47 מיליון שקל, מתוך מאזן של 120 מיליון שקל. לחברה אשראי לטווח קצר וארוך בהיקף של 39 מיליון שקל, בעוד שיתרות המזומן בקופת החברה עומדת על 10.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully