וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוק דירות היוקרה בת"א אינו בבועה"

אריק מירובסקי

10.6.2007 / 14:47

ד"ר רינה דגני: רמת המחירים למ"ר בתל אביב לא השתנתה כבר למעלה מ-12 שנה. המחירים הנהוגים היום הם הנכונים

"צריך להפסיק לדבר על שוק דירות היוקרה כשוק הנמצא בבועה. המחירים בשוק מתאימים להיצע החדש המתפתח בשוק הדיור, כיוון שאלו המחירים הקיימים היום בפועל בירושלים ובתל אביב", כך אומרת מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, ד"ר רינה דגני, בעקבות מחקר שערך המכון לקראת פורום הפיתוח הבנייה והנדל"ן של המכון הישראלי לניהול, בנושא: "מגדלי יוקרה למגורים בישראל- מציאות חדשה או בועה", שיתקיים מחר.

לדברי ד"ר רינה דגני, "דירות יוקרה היו בישראל מאז ומתמיד. המחיר למ"ר היה תמיד גבוה, והוא עלה מהר מאוד כפונקציה של הקומה והנוף. המעבר מהקומה ה-9 לקומה ה-12 בבניינים רבים בתל אביב היה כרוך בעלייה מ-5,500 דולר למ"ר ל-6,000 דולר למ"ר כבר לפני 15 שנה".

דגני הוסיפה כי "עלייה זו לא כוללת מעבר לדירת גג או מגורים במגדלים היוקרתיים ביותר, אלא בבניינים הנמצאים באיזורים כמו תל ברוך החדשה, גבעת הפרחים או המשתלה. לכן עלייה מ-6,000 דולר למ"ר ברמת אביב או באיזור שליד בית החייל ל-8,000 דולר היא עלייה שקהל המטרה בישראל בהחלט מוכן ויכול לשלם עליה".

כפועל יוצא מכך, מסיקה דגני, כי רמת מחירי הדירות היוקרתיות בתל אביב לא השתנתה מהותית מזה יותר מ-12 שנה.

המחקר העלה, כי היצע דירות היוקרה במחיר של מעל 5,000 דולר למ"ר עלה בישראל החל משנות ה-80 מ-0.1% מכלל היצעי הדירות ל-1.3% בשנת 2007.

לדברי ד"ר דגני, "בעבר, כשהבנייה לגובה לא הייתה מפותחת, היה היצע קטן של דירות בקומות 14 ומעלה, אולם הנכונות לשלם היתה דומה. כלומר, עלייה בגובה של שש קומות נוספות לקומה 20, היתה צריכה להעלות את המחיר בעוד 2,000 דולר למ"ר לפחות, ולהגיע בקלות למחירים של 10,000-8,000 דולר למ"ר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully