וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוסיד קפיטל מגייסת 160-180 מיליון דולר לשתי קרנות הון סיכון חדשות

בעז בבאי

5.9.2001 / 15:09

דרור בן אשר, נשיא ומנכ"ל החברה, ל-TheMarker.com: פרוסיד רכשה חברת שירותים פיננסיים בארה"ב והקימה חברת שירותי ייעוץ בתחום הביוטכנולוגיה

חברת השקעות ההון סיכון הבינלאומית פרוסיד קפיטל הולדינגס מגייסת סכום של 160-180 מיליון דולר לשתי קרנות הון סיכון חדשות. כך אמר ל-TheMarker.com דרור בן אשר, נשיא ומנכ"ל משותף של החברה.

החברה מתכננת להשלים גיוס של 100 מיליון דולר עד מארס 2002 לקרן הון סיכון שתתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה, לא כולל תחום מדעי החיים. הקרן תשקיע סכום של בין מיליון ל-5 מיליון דולר בסבבי גיוס ראשון ושני ב-20-30 חברות סטארט אפ בישראל, אירופה וארה"ב.

לדברי בן אשר, קיימת התעניינות קונקרטית מצד קרנות ניהול השקעות של אחת מהאוניברסיטאות הגדולות בארה"ב, והוא צופה גיוס של מחצית מהסכום המתוכנן כבר לקראת סוף השנה הנוכחית.

במקביל, מנהלת פרוסיד מגעים מתקדמים להקמת קרן ביוטכנולוגיה בשיתוף עם חברה ישראלית בהיקף כולל של 60-80 מיליון דולר. לדברי אורי שילו, סגן נשיא בפרוסיד המשמש כאחראי על הפעילות בישראל, אחת מחברות ההשקעה הגדולות בישראל כבר הגישה הצעה עסקית להשקעה של 30 מיליון דולר בקרן, ותוך חודש וחצי צפויה סגירה של העסקה. יתרת הכסף תגויס ממשקיעים באירופה עד פברואר 2002.

רכישת חברה מבוסטון

בנוסף, החליטה פרוסיד קפיטל, המחזיקה משרדים בתל אביב, לונדון ובוסטון ושבסיסה בבלגיה, להרחיב את עסקיה גם לתחום השירותים הפיננסיים. החברה רכשה בית השקעות אמריקאי קטן המספק שירותים בתחומי המסחר בניירות ערך, בנקאות השקעות, מיזוגים ורכישות, גיוסי הון פרטיים ומחקר טכנולוגי.

שילו ציין כי הרכישה, שהתבצעה בעסקת החלפת מניות ומזומן בשווי 5.2 מיליון דולר, כבר נחתמה והשלמתה צפויה בקרוב. פרוסיד תשלם 4 מיליון דולר במניות ו-1.2 מיליון דולר במזומן עבור בית ההשקעות. שילו סירב למסור פרטים על זהות בית ההשקעות שבסיסו בבוסטון, אבל מסר שהוא מעסיק כיום 8 עובדים, והמחזור שלו צפוי להסתכם השנה ב-3 מיליון דולר, לעומת 2 מיליון דולר בשנת 2000.

שתי החברות (פרוסיד ובית ההשקעות) שיתפו פעולה בגיוסים פרטיים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לחברות סטארט אפ. החברה הממוזגת, שתיקרא פרוסיד סקיוריטיס, תציע שירותים לחברות היי-טק מגובות הון סיכון, שאינן יכולות לקבל שירותים מהבנקים הגדולים להשקעות, והיא מתכננת להרחיב את פעילותה ללונדון ובריסל, תוך גיוס עובדים אירופאים של בנקים להשקעות.

הקמת חברת שירותי ייעוץ בתחום הביוטכנולוגיה

פרוסיד קפיטל הקימה בחודשים האחרונים גם חברת שירותי ייעוץ ומחקר בתחום הביוטכנולוגיה המעסיקה כיום 15 עובדים, רובם בישראל. החברה הבת החדשה, פרוסיד ביוטק סרוויסס, מנוהלת על ידי ד"ר אלונה וייס. לדברי בן אשר, חברה זו מתמקדת בביצוע בדיקות נאותות מהירות וזולות בתחום הביוטכנולוגיה ובמתן שירותי ייעוץ לחברות ישראליות ואירופיות בנוגע לפניות לרשות התרופות והמזון האמריקאית - ה-FDA. כמו כן, מסייעת החברה לחברות מארה"ב ואירופה לחדור לשוק הבריאות בישראל.

פרוסיד הוקמה בשנת 1999 על ידי שבעה שותפים, מתוכם ארבעה ישראלים - בן אשר, יפתח יעקובי, יואל קוטלר ויורם בר זאב. החברה גייסה סכום של 5 מיליון דולר מגופים אירופיים פרטיים ומוסדיים, כולל דקסיה ונצ'רס, זרוע ההון סיכון של בנק דקסיה, שרכש השנה את השליטה בבנק אוצר השלטון המקומי. פרוסיד מגייסת כיום 3-5 מיליון דולר לפי שווי חברה של 40 מיליון דולר.

החברה השקיעה עד כה ב-30 חברות סטארט אפ באירופה, ארה"ב וישראל. בפברואר השנה השקיעה פרוסיד כ-167 אלף דולר תמורת כ-5.5% ממניות חברת הסטארט אפ הישראלית Innovo Biotecnologies, העוסקת בפיתוח חיסונים חדשניים המבוססים על טכנולוגיה של הנדסה גנטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully