וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים בדיר הורשעו בביצוע עבירות מחשב

PsakDin.co.il

5.9.2001 / 16:08

כתב האישום כלל 44 אישומים בתחום הונאות המחשב והטלפוניה; ביהמ"ש קבע כי חוק המחשבים חל גם על מרכזיות התקשורת של בזק ועל המרכזיות הפרטיות

שלושת האחים בדיר, עוורים מלידה, תושבי כפר קאסם ובשנות העשרים לחייהם, הורשעו בבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין עשרות עבירות באמצעות מחשב ומערכות תקשורת.

פעילותם החלה באמצע שנות התשעים. כתב האישום שהוגש נגדם, שכלל 42 אישומים בנוסחו המקורי, הורחב, ולאחר תיקונו כלל 44 אישומים ובהם עשרות עבירות, בהן באו לידי ביטוי יכולותיהם של הנאשמים, הן בתחום הטלפוניה והמחשב והן בתחום הנפוץ של עבירות הונאה ומרמה לכל סוגיהן.

לדברי שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, סביונה רוטלוי, מדובר בפרשה סבוכה, שבה נאספה ונאגרה כמות אדירה של חומר חקירה, הכוללת קלטות ותמלילים פרי האזנות סתר, פלטי שיחות טלפון וחקירות של הנאשמים ושל עשרות רבות של עדים במשטרה.

השופטת ציינה כי אין לראות בנאשמים "גאוני מחשב", שהצליחו בזכות כישורים אינטלקטואליים בלתי רגילים לפרוץ, לחבל ולהונות מערכות מחשבים שלמות. חומר הראיות והגירסות השונות משכנעים כי התשובה האמיתית למעשי העבירות נעוצה בתחכום אופרטיווי ולא בכישורי תכנות המחשבים.

קושי רב היה בהוכחת העבירות, שכן אחד ממאפייני עבריינות המחשב - ובכלל זה ביצוע עבירות באמצעות מחשב - הוא הקושי היחסי בהוכחת ראיות ובהשגתן.

השופטת קבעה כי יש מקום לייחס לנאשמים עבירות לפי חוק המחשבים, שכן על פניו חוק המחשבים איננו מוציא מגדר תחולתו את מרכזיות הטלפונים.

אחת השאלות שעלו לדיון במהלך פסק הדין היא האם חוק המחשבים מגן גם על מערכות תקשורת. המסקנה שעולה היא שמשמעותו הלשונית של המונח "מחשב", שבסעיף 1 לחוק המחשבים ופרשנותו התכליתית, כוללת גם את מרכזיות התקשורת של בזק ואת המרכזיות הפרטיות המצויות בפרטי כתב האישום.

גזר הדין יינתן בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully