וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מט"ח של ביקושים

ליאור כגן

5.9.2001 / 18:21

יום סוער מאוד עבר על הדולר - השער היציג חצה את קו ה-4.29 שקלים

שוק המט"ח: הדולר שוב קבע שיא - עלה ב-0.6% ל-4.2930 שקלים

לאחר קביעת השער היציג נחלש הדולר והוא ירד מתחת ל-4.29 שקלים; הציבור החל להעביר דולרים לקרנות המט"ח

יום המסחר בשוק המט"ח נפתח במגמה של המשך הפיחות בשער השקל. הדולר חצה את רמת ה-4.29 שקלים ללא שום בעיה, והתחזק עד לרמות שיא של 4.2950 שקלים. לאחר מכן נחלש הדולר מתחת לרמה של 4.29 שקלים, ולקראת קביעת השער היציג התחזק שוב, ושערו נקבע על 4.2930 שקלים - פיחות חד של 0.6%. בשעה זו שוב נחלש הדולר, והוא נסחר ברמה של 4.288 שקלים, כ-0.12% פחות משערו היציג.

מחדר העסקות של בנק דיסקונט נמסר כי עיקר הביקושים בשעות הבוקר היה של הבנקים המקומיים, ולאחר מכן הצטרפו גם משקיעים זרים, ספקולנטים, וגופים מקומיים אחרים. בבנק ציינו כי את הרמות הגבוהות של הדולר ניצלו חברות יצואניות גם להמרת דולרים.

בבית ההשקעות אקסלנס אומרים כי בימים האחרונים החל הציבור לפנות לאפיק הדולרי, ונראה כי הוא משנה את טעמיו. בשוק ההון מעריכים כי נהירה של הציבור לדולר עשויה להעלות אותו לרמות של 4.35-4.40 שקלים בטווח הקצר. עם זאת, יש לציין כי בינתיים לא מדובר במגמה ורוב הציבור עדיין לא "רץ" לדולר.

את העליות בדולר מייחסים הסוחרים להמשך הירידה במדד הנאסד"ק. בארה"ב פורסם אתמול מדד מנהלי הרכש ורמתו נותרה מתחת ל-50, דבר המצביע על המשך המיתון וההאטה במשק האמריקאי. הסוחרים מציינים כי גם למצב הבטחוני יש השפעה רבה על המסחר בדולר, וכי רגיעה עשויה לגרום להתחזקות השקל.

אתמול המשיך המגזר העסקי להיות זה שמספק את ההיצע בשוק המט"ח. נגיד בנק ישראל, דוד קליין, הזהיר לפני מספר ימים כי במידה שהממשלה תנהג במדיניות פיסקלית לא אחראית, עשוי הציבור לפקפק באמינות המדיניות הכלכלית של הממשלה, דבר שעשוי לערער את היציבות בשוק המט"ח.

מחדר העסקות של בנק לאומי נמסר, כי גם הבוקר המגזר העסקי מכר דולרים ברמות של 4.28-4.29 שקלים, והוא ממשיך להוות גורם ממתן בשוק המט"ח.

בנק ישראל פירסם בתקופה האחרונה נתונים המצביעים על כך שהגופים הזרים ממשיכים להזרים ביקושים לדולר. גופים אלו ביצעו בחודש אוגוסט עסקות עתידיות בהיקפים גבוהים מהממוצע, מה שמעיד על הערכתם כי הדולר ימשיך להתחזק.

אתמול העריכו סוחרים כי הציבור החל לרכוש דולרים, אם כי לא בכמויות גדולות. להערכתם, במידה שמגמה זו תימשך, הדולר עשוי להמשיך ולטפס במהלך שבוע המסחר, ולהגיע לרמה של 4.30-4.35 שקלים.

יונתן דולברג, מנהל קרנות הנאמנות של גמול סהר, מעריך כי הדולר ימשיך להתחזק בטווח הקצר. דולברג, המנהל את קרן הנאמנות דולר בריבוע גמול סהר, אומר כי למרות התחזקות הדולר והתשואה הגבוהה של הקרן מתחילת השנה (תשואה של 10.64%, הגבוהה מבין כל קרנות הנאמנות - ל.כ), הציבור עדיין לא מזרים כספים לאפיק הדולרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully