וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם האגודות שינה סיווג אגודת הקו-אופ מ"צרכנית" ל"שירותים"

אמיר הלמר

5.9.2001 / 19:29

משמעות הדבר היא כי חברי האגודה זכאים לפדיון ריאלי של מנייתם; הרשם עיכב את ביצוע השינוי בשלושה חודשים מחשש לריבוי בבקשות לפדיון

שבוע ימים בלבד בטרם אמורים כל הצדדים המעורבים בפרשת הקו-אופ לעלות למשכנו של בג"ץ לדיון בעתירתו של עו"ד אליעזר לויט לתת פדיון ריאלי למניות החברים באגודת קו-אופ הרבוע הכחול , החליט רשם האגודות השיתופיות לתת את החלטתו באחד מהעניינים המהותיים העומדים על סדר יומו ויומה של האגודה, והיא עניין סיווגה.

רשם האגודות השיתופיות, אורי זליגמן, הורה היום לפי בקשת הוועד הממונה על שינוי סיווגה של האגודה מאגודה צרכנית לאגודה לשירותים. משמעות הדבר היא כי לפי הוראות תקנה 11 לתקנות האגודות השיתופיות, שינוי הסיווג לאגודת שירותים מעניק זכות לפדיון ריאלי של המניות באגודה.

בהחלטה קובע הרשם כי האגודה איבדה את אופיה הקואופרטיווי והיא אינה יודעת פרטים אלמנטריים לגבי חלק ניכר מחבריה. עוד טוען הרשם כי אופי פעילותה של האגודה מצדיק את שינוי סיווגה מאגודה צרכנית לאגודה לשירותים, שכן פעילותה הועברה לחברות בנות והיא מנהלת עבור חבריה את הנכס העיקרי שלה - מניות החברות הבנות שלה.

לכן קובע הרשם כי ניתן היום לומר שהאגודה פועלת כיום כתאגיד המחזיק במניות שליטה ונותן שירותי ניהול נכסים עבור החברים, ולפיכך מדובר בתאגיד לשירותים.

החלטתו של הרשם היא בהתאם לבקשת הוועד הממונה בראשותו של עו"ד ליפא מאיר, והיא עולה בקנה אחד עם תוכנית הוועד כפי שהוצגה בבג"ץ, למתן שווי ריאלי לבעלי המניות בקו-אופ. תוכנית לפיה ימכור הוועד את נכסי האגודה (רבוע כחול, המשביר לצרכן, איקאה) המוערכים בכ-600 מיליון דולר לפחות, ויחלק את הכסף שיתקבל בשני שלבים לבעלי המניות.

הרשם בהחלטתו דוחה את התנגדותו של עו"ד לויט לשינוי סיווג האגודה מצרכנית לשירותים. לויט בהתנגדות שהגיש טען כי משהאגודה פסקה לתפקד כאגודה שיתופית אין לשנות את סיווגה אלא לבטלו כליל.

הרשם כאמור דוחה גישה זו וקובע כי לויט בפנייה משנת 1999 לרשם לשינוי סיווגה של האגודה, מבקש כאחת החלופות לביטול סיווגה של האגודה לחלוטין את החלופה של שינוי הסיווג שלה לאגודת שירותים. מכאן טוען הרשם כי עמדתו המקורית של לויט היתה שינוי הסיווג ולא ביטולו כפי שהוא טוען היום.

הרשם קובע בהחלטתו כי לא ניתן לבטל סיווג האגודה ללא קביעת סיווג חלופי וזאת לאור פקודת האגודות המחייבת סיווגה של אגודה משעת רישומה וכל עוד לא חוסלה.

הרשם מציין בהחלטתו כי שינוי הסיווג מצרכנית לשירותים עולה בקנה אחד הן עם גישת הוועד הממונה בבג"ץ והן עם גישת שר העבודה, שלמה בניזרי, שביקש לאחרונה לקיים בחירות באגודה ע"פ תקנות חדשות שיתקין לה ואשר יכירו בפדיון אחוז מסוים של מניות האגודה בכל שנה תוך חלוקת דיווידנדים לחברים.

לגישתו של הרשם, הפיכת האגודה לאגודת שירותים תאפשר המשך הפעלת האגודה אף בהתאם לגישת השר כאגודה המנהלת את הנכסים שייוותרו עבור חבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully