וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' קנת מן מונה לקדנציה נוספת כסניגור הציבורי

אמיר הלמר

5.9.2001 / 19:29

ועדת הסניגוריה הציבורית דנה במשבר התקציבי של הסניגוריה והדגישה כי יש לנקוט בצעדים להקטנת הוצאותיה על ידי קיצוץ בשכר הטרחה המשולם לסניגורים הציבוריים

ועדת הסניגוריה הציבורית בראשות שר המשפטים, מאיר שיטרית, החליטה על מינויו של פרופ' קנת מן לכהונה של קדנציה נוספת בתפקיד הסניגור הציבורי הארצי.

מן מונה לראשונה לפני כחמש שנים לתפקיד על מנת להקים את הסניגוריה ולעמוד בראשה. ב-1996 נפתח בתל אביב משרדה הראשון של הסניגוריה הציבורית, בו פעל צוות מצומצם של עורכי דין.

כיום מטפלת הסניגוריה הציבורית בכ-30 אלף תיקים בשנה באמצעות כ-700 עורכי דין, הפועלים מטעמה בחמישה מחוזות ברחבי הארץ.

בישיבת הוועדה התקיים דיון בדו"ח השנתי של פעילות הסניגוריה שהגיש מן. הדו"ח מצביע על מגמה גוברת של מינוי סניגורים ציבוריים לנאשמים המופיעים ללא ייצוג. מגמה זו הביאה לגידול בהוצאותיה של הסניגוריה הציבורית.

הועדה דנה במשבר התקציבי של הסניגוריה הציבורית והדגישה כי יש לנקוט בצעדים הכרחיים להקטנת הוצאותיה של הסניגוריה על ידי קיצוץ בשכר הטרחה המשולם לסניגורים הציבוריים, על ידי שינוי בשיטת התקשרותה של הסניגוריה עם הסניגורים החיצוניים, ועל ידי העלאת שיעור האגרה הנגבה מהנאשמים הזוכים לשירותיה.

כמו כן הוצע להתנות את מתן המינויים על ידי שופטים במבחנים כלכליים, שיצמצמו את מספר הנאשמים שיכולים לזכות בשירותי הסניגוריה הציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully