וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסגרו עמוק באדום; מרקוני צנחה ב-28% אלקטל ב-11.5% לרמתה הנמוכה מאז אוקטובר 1998

רונן סרברניק

6.9.2001 / 0:01

חברת הטלקום ההולנדית KPN נפלה ב-18% - השלימה ירידה של 81.6% בשוויה מאז תחילת השנה

בורסות אירופה נסגרו היום עמוק באדום בעקבות ירידות שערים במגזר הטכנולוגי ובמגזר הנפט, ובעקבות אזהרה של אלקטל כי תתקשה לעמוד בתחזיות הרווח לשנה הנוכחית. סרג' טשורוק, מנכ"ל יצרנית ציוד התקשורת הצרפתית, אמר כי החברה תנסה להגיע לרווח תפעולי השנה, אולם יהיה זה אתגר קשה בתנאי השוק הנוכחיים. מדד FTSE בלונדון ירד ב-1.2%; פרנקפורט יורדת ב-2.5%. ה-CAC 40 בפאריס נסגר בירידה של 2.2%.

מניות ציוד התקשורת נפלו בשיעורים חדים בעקבות אזהרת רווח של אלקטל, ולאחר שאתמול אמרה חברת אריקסון כי היא אינה צופה התאוששות קרובה במגזר הסלולר. במגזר השבבים נסגר בירידות לאחר שנודע כי ביולי נפלו מכירות המוליכים למחצה ב-37%.

מניית אלקטל נפלה ב-11.5% לרמה של 15 יורו - הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 1998. אתמול היא נפלה ב-5% בעקבות אזהרת אריקסון מפני המשך החולשה במגזר ציוד התקשורת.

אריקסון נפלה ב-7.8% ומרקוני צנחה ב-28%. אריקסון, שאמרה אתמול כי אין בפיה בשורות טובות להמשך השנה, השלימה נפילה של 49% מתחילת השנה. מרקוני הודיעה אתמול על קיצוץ 2,000 משרות נוספות ועזיבת המנכ"ל בשל הפסדיה במחצית הראשונה. מנייתה ירדה ב-92% מתחילת השנה.

מניית נוקיה נפלה ב-8.7% למרות שאתמול הודיעה כי היא אינה צופה חולשה ברווחים וכי היא מאמינה ששירותי הדור השלישי יפצו על ההאטה בענף. בנק ההשקעות גולדמן סאקס הוריד את מחיר היעד למניה ב-19% ל-25 יורו. נוקיה נסגרה במחיר של 15.76 יורו.

מניות הטלקום באירופה רושמות מגמה שלילית: KPN, חברת הטלקום ההולנדית, נפלה ב-17.9%. המניה איבדה 81.6% משוויה מתחילת השנה, ונפלה בימים האחרונים לאחר שדיווחה שלשום על הפסד של כמיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה. ירידה של 7.3%% נרשמה במניית פראנס טלקום. טלפוניקה נסגרה בירידה של 3.9% לאחר שבמהלך רוב שעות המסחר הצליחה לשמור על מגמה חיובית.

בתחום השבבים ממתינים המשקיעים לשיחת ועידה שתערוך אינטל מחר עם אנליסטים, בה תמסור מידע על תוצאותיה במחצית הראשונה של הרבעון השלישי. אתמול נודע כי מכירות מוליכים למחצה ברחבי העולם ירדו ביותר מ-37% בחודש יולי ל-10.86 מיליארד דולר, בשל ההאטה הכלכלית ועודפי מלאי, לפי נתוני איגוד המוליכים למחצה.

פיליפס, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, יורדת ב-2.3%; מניית ST יורדת ב-5.2%; אינפיניון יורדת ב-6.8%.

טוטאל פינה אלף, חברת הנפט הצרפתית, דיווחה על עלייה של 22% ברווחי הרבעון השני. הצמיחה יוחסה לשערו הנמוך של היורו, שכן מוצריה של טוטאל פינה נקובים בדולרים, ולעלייה במחירי הנפט. עם זאת, טוטאל אמרה כי היא צופה צמיחה איטית יותר בהמשך השנה. מנייתה נסגרה בירידה של 1.2% בדומה לשאר מגזר הנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully