וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נצטרך לגבות אגרות רכב בכניסה לערים"

אבי בר-אלי

12.6.2007 / 4:09

מנכ"ל משרד התחבורה רוצה להרתיע באמצעות אגרת גודש מפני כניסה לערים ועל ידי כך לעודד שימוש בתחבורה הציבורית

"צריך לעשות צעדים דרסטיים לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית, אם על ידי הסטת תקציבים לתשתית התחבורה הציבורית ואם בנקיטת אמצעים שיכריחו את הציבור לעבור לשימוש בתחבורה הציבורית" - כך אמר שלשום מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בכנס חברות התחבורה הציבורית הפרטיות שהתקיים בים המלח.

"הסטנו כבר 2 מיליארד שקל מתקציב סלילת הכבישים לטובת תשתית התחבורה הציבורית, ואין מנוס מאגרות גודש כדי להרתיע מפני כניסה לערים וכדי לעודד שימוש בתחבורה הציבורית", הוסיף סיטרמן. "לעתים נעשה זאת בטוב, ולעתים בפחות טוב. העתיד הוא בתחבורה הציבורית, פשוט משום שאין לנו ברירה".

חשב משרד התחבורה, ערן היימר, שהתבטא לגבי המשך ההפרטה בתחבורה הציבורית, אמר: "אם זה היה תלוי רק בנו, היינו עושים זאת מהר ככל האפשר". היימר הוסיף כי יש להכפיל את קצב ההפרטה ולהגיע בעשור הבא להפרטה של 50% מקווי האוטובוסים.

בחברות התחבורה הציבורית הפרטיות אמרו אתמול כי קווי האוטובוסים שהופרטו התאפיינו בשנים האחרונות בעלייה של עשרות אחוזים במספר הנוסעים ובירידה ניכרת בגובה תעריפי הנסיעה. לפני כשלושה חודשים פורסם ב-TheMarker כי חברת ייעוץ פרטית בוחנת עבור משרד התחבורה את האפשרות להטיל אגרות גודש בכבישי מטרופולין תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully