וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשי הדירות מוכנים לשלם יותר

אריק מירובסקי

12.6.2007 / 7:45

7.5% מהמחפשים מוכנים לשלם מעל 400 אלף דולר, כך לפי סקר מכון גיאוקרטוגרפיה. עיקר הביקושים - בת"א ובירושלים

בשבוע שעבר רכשה הדוגמנית שירלי בוגנים דירת ארבעה חדרים בפרויקט של נתנאל גרופ ברמת אביב החדשה במחיר של כחצי מיליון דולר (כ-2 מיליון שקל) - ונכנסה לסטטיסטיקה של רוכשי הדירות. אינדיקציות שמגיעות מגורמים שונים בשוק הנדל"ן למגורים מעלות כי בחודשיים האחרונים נרשמה עלייה בביקוש לדירות, ובמיוחד לדירות בקטגוריות המחירים של בוגנים.

"ביוני צפויה התעוררות בביקוש לדירות בישראל", סבורים במכון גיאוקרטוגרפיה. תחזיות חודשיות שעורך המכון לביקושים לדירות מעלות כי החודש צפויה עלייה ניכרת ברמת הביקושים לדירות. יתרה מזאת, אם ממדי העסקות שצופה גיאוקרטוגרפיה יתממשו, יימכרו השנה 34 אלף דירות, לעומת 29 אלף דירות בשנה שעברה.

גיאוקרטוגרפיה ערכה בדיקות לגבי אופי הביקושים והעלתה כי המחיר הממוצע של הדירות למכירה יהיה 197 אלף דולר ביוני, לעומת 185 אלף דולר ברבעון האחרון של 2006 ו-166 אלף דולר ברבעון האחרון של 2005. "רוב ההבדל במחירים נובע מהשינוי בשער הדולר", מציינת מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה רינה דגני. אולם גם כך מתברר שהקונים מוכנים לשלם יותר בעבור הדירות שלהם.

על פי בדיקת המכון, גודל הדירות המבוקשות לא ישתנה משמעותית יחסית לשנה שעברה, ויגיע ל-3.9 חדרים בממוצע. משמעות הדבר היא כי הקונים מוכנים לשלם כיום בעבור דירות יותר מבעבר.

הנתון המעניין ביותר מהמחקר הוא כי 7.5% ממחפשי הדירות מוכנים לשלם יותר מ-400 אלף דולר בעבורן. והיכן מחפשים דירות? במקומות היקרים דווקא. הסקר מעלה כי 18% מהביקושים יתמקדו בתל אביב, ואילו בירושלים יחפשו דירות 13% ממחפשי הדירות.

AMG משכנתאות, חברה חוץ בנקאית המתמחה בענף המשכנתאות, מספקת נתונים שונים. בדיקה שערכה החברה מעלה כי בחודש שעבר נרשם גידול של 20% בביקוש לדירות חדשות יחסית לאפריל וגידול של 10% בביקושים לדירות יד שנייה.

על פי הבדיקה של AMG, הדירות המבוקשות במאי היו בעיקר של ארבעה וחמישה חדרים כשמדובר בדירות יד ראשונה, ואילו בדירות יד שנייה הביקוש הגדול ביותר היה לדירות של 3.5 חדרים.

גם בפרויקטים חדשים נרשמו עליות במכירות בתקופה האחרונה, ואולם מנכ"ל חברת אזימוט, המתמחה בפרסום ושיווק פרויקטים נדל"ניים, שומר על זהירות: "ראינו שיש עלייה מסוימת בקצב מכירת הדירות בפרויקטים שונים ברחבי הארץ, אבל מכאן ועד למסקנה גורפת, המרחק עוד רב".

ואכן, במהלך השנים האחרונות שוק הנדל"ן כבר היתל בסוכני הנדל"ן כמה פעמים, כאשר במהלך תקופה מסוימת האינדיקציות הורו על התאוששות ולאחר מכן המחירים ירדו לממדים רגילים. אנשי הנדל"ן אומרים כי כבר עייפו מלקרוא תחזיות סטטיסטיות מעודדות - וממתינים לקונים רבים שיתנהגו כמו שירלי בוגנים ויפקדו את אתרי הבנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully