וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מרוויחים מעסקת טיב טעם

חגי עמית

12.6.2007 / 9:26

שבוע לפני העסקה, הוקצו מניות לאמו של טרייביטש. עמית ברגר - יו"ר דירקטוריון אנטר הולדינגס - יקבל בונוס של 6.5 מיליון שקל

הידיעה שפורסמה בסוף השבוע על כך שארקדי גאידמק רוכש את השליטה בטיב טעם לפי שווי גבוה ב-80% ממחירה בבורסה, הממה את עולם העסקים המקומי. אף אחד לא צפה את העסקה. אחרי הכל, רק ב-31 במאי, שבוע בדיוק לפני שנודע על רכישתה הודיעה טיב טעם כי אינה מקיימת משא ומתן עם אף גוף למכירתה. עם זאת, מעקב אחר דיווחי הבורסה מלמד על שני אזרחים, לפחות, שזכו להקצאת מניות של החברה בתזמון מופלא - רגע אחרי שטיב טעם הפכה לבורסאית ורגע לפני ששווייה קפץ.

שני הזוכים המאושרים מקורבים קרבה ראשונה ושנייה למוכר הרשת ומייסדה, קובי טרייביטש. חסיה טרייביטש, אמו של מייסד הרשת, קיבלה ב-28 במאי הקצאה של 0.04% ממניות טיב טעם - 42 אלף מניות. המניות של חסיה היו שוות ביום שבו הוקצו 175 אלף שקל; נכון לאתמול, הסתכם שוויין של אותן מניות ב-270 אלף שקל.

מי שהרוויח אף יותר מחסיה הוא צחי ליפקה. ליפקה הוא אחד מאלה שהלכו עם טרייביטש מתחילת דרכו. הוא נמצא בטיב טעם 18 שנה, מאז הוקמה הרשת, ושימש מנהל השיווק של החברה. ב-24 במאי הוקצו לליפקה 5% מהון המניות של טיב טעם - 5.1 מיליון מניות, וב-6 ביוני הוא מונה לדירקטור בחברה - והפך לבעל עניין. ביום שבו הוקצו היו שוות המניות של ליפקה 22 מיליון שקל; נכון לאתמול, שוות אותן מניות 34 מיליון שקל - רווח של 54% בתוך שבועיים.

גם עמית ברגר, יו"ר דירקטוריון אנטר הולדינגס, עתיד לחגוג סיבוב פיננסי יפה בזכות העסקה. אנטר הולדינגס מחזיקה בכ-40% מטיב טעם, ואם גאידמק אכן ירכוש את הרשת לפי שווי של 820 מיליון שקל, יהיה זה שווי גבוה ב-230% מזה שלפיו נכנס ברגר לחברה לפני שנה.

בחוזה ההעסקה של ברגר, שאישר דירקטוריון החברה ב-2005, מוגדר כי דירקטוריון החברה יוסמך להעניק לו בונוס שנתי בסך שלא יעלה על 5% מרווחיה השנתיים של החברה, לפני מס. משמעות החוזה היא שברגר עשוי לקבל בסוף השנה הנוכחית בונוס שעשוי להגיע לשווי של 6.5 מיליון שקל - יותר מפי שלושה מעלות השכר השנתית שלו ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully