וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינווסטק מעלה את ההמלצה לבנק הפועלים: "שוב הוכיח את עליונותו"

שלומי גולובינסקי

5.9.2001 / 15:48

בבנק ההשקעות מעריכים כי התחרות בשוק המסטרקארד לא תהיה חריפה כפי שהיתה בשוק הויזה, שכן פרשת ויזה אלפא לימדה את השחקנים בשוק לקח בלתי נשכח

"בנק הפועלים שוב הוכיח את עליונותו ברבעון השני כשדיווח על תשואה על ההון מפעילות בנקאית של 14.5%, התשואה הגבוהה ביותר בסקטור הבנקאי", כך אומר האנליסט קובי פינקלשטיין מאינווסטק.

פינקלשטיין מציין כי הפסדיו של קונצרן כור גרמו לירידה בתשואה הכוללת על ההון ל-10.1%, אך הפסדים אלה אינם משפיעים על תזרים המזומנים של הבנק. יתרה מזאת, שווי האחזקות של בנק הפועלים בכור מהווה כיום כ-4% בלבד משווי השוק הכולל של הבנק, כך ששינוי נוסף במחיר מניית כור ישפיע רק במידה מועטה על השווי של בנק הפועלים.

באינווסטק מעלים את ההמלצה למניות בנק הפועלים מ"קנייה לטווח ארוך" ל"קנייה", בעקבות הירידה במחיר המניות וההתפתחויות החיוביות בפעילות הבינלאומית של הבנק. מחיר היעד של בנק הפועלים עולה מ-11.5 שקל למניה ל-12.1 שקל, עקב שיעור ההיוון הנמוך יותר והגידול בהון העצמי.

לדברי פינקלשטיין, ההפרשות לחובות מסופקים של בנק הפועלים ברבעון השני של 2001 היו נמוכות מציפיותיו המוקדמות. תחזיותיו להפרשות הבנק במחצית השנייה של 2001 נשארות ללא שינוי, למרות הלחץ מצד המפקח על הבנקים, יצחק טל, להעלות את רמת ההפרשות לחובות מסופקים של הבנקים.

להערכת אינווסטק, ההפרשות במחצית השנייה של 2001 יהיו גבוהות בכ-53% ביחס למחצית הראשונה. הערכות אלה אינן כוללות את השפעתה של ההפרשה המיוחדת שהציע המפקח על הבנקים, אך באינווסטק מצפים כי האפקט של הפרשה זו יקטן בעקבות עלייה מתונה יותר בהפרשות הספציפיות.

פינקלשטיין מציין כי בנק הפועלים היה הבנק היחיד שרשם עלייה בהכנסות התפעוליות ברבעון השני (בשיעור של 3.2% לעומת הרבעון השני של 2000), הודות לגידול בהכנסות מכרטיסי אשראי.

חברות הויזה כבר החלו להנפיק כרטיסי מסטרקארד, והן צפויות להתחיל לסלוק בשוק זה באוקטובר 2001, אולם להערכת אינווסטק תחרות משמעותית תחל רק בתחילת 2002, בשל אילוצים טכניים.

פינקלשטיין צופה שהתחרות בשוק המסטרקארד לא תהיה חריפה כפי שהיתה בשוק הויזה. להערכתו, פרשת ויזה אלפא לימדה את השחקנים בשוק לקח בלתי נשכח, ולא נראה שמי מהם יפתח במלחמת מחירים בלתי רציונלית בשוק המסטרקארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully