וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלקייס מרחיבה את המפעל בירושלים בהשקעה של 8 מיליון דולר

צורי דאר

5.9.2001 / 15:48

נשיא החברה: ההרחבה נועדה לאפשר לנו לעמוד בעומס הביקושים; המימון מגיע מגיוס הון של 20 מיליון דולר שביצעה החברה באפריל

חברת שלקייס (Shellcase) הודיעה היום על הרחבת מפעל הייצור שלה בגן הטכנולוגי במלחה, ירושלים, בהשקעה של 8 מיליון דולר. "המפעל החדש ומפעל שאנו מקימים בטייוואן לא יוכלו לענות על הביקוש הצפוי למוצרינו", אמר שלמה אורן, נשיא שלקייס.

מהחברה נמסר כי במסגרת ההרחבה יתווספו 1,500 מ"ר לשטח הייצור, מה שיביא להגדלה פי שלושה של יכולת הייצור. עבודות ההרחבה צפויות להסתיים בנובמבר 2001. עוד נמסר כי במקביל להרחבה גויסו כ-40 עובדים נוספים לחברה וכמה עשרות נוספים צפויים להצטרף עד סוף השנה.

שלקייס הוקמה ב-1993 והיא מתמחה בפיתוח וייצור מארזים זעירים לשבבי סיליקון. טכנולוגיית המארזים הזעירים שפיתחה מגנה על שבב הסיליקון מפני פגעי סביבה כלחות, לכלוך ואבק. המארז הממוזער עוטף את השבב בין שתי שכבות דקיקות של זכוכית שקופה.

בשנותיה הראשונות, התבסס המודל העסקי של החברה על ייצור קבלני במפעלים במזרח הרחוק. ב-1998 הוחלט להתחיל לבצע את הייצור באופן עצמאי ולצורך זה יצאה החברה להנפקה בבורסת ונקובר בקנדה.

למרות עומס ההזמנות וההנפקה הציבורית, שלקייס עדיין לא מאוזנת. החברה מכרה ברבעון האחרון ב-1.8 מיליון דולר וברבעון הקודם בכ-640 אלף דולר; בשורה התחתונה רשמה עד כה רק הפסדים. על פי סמנכ"ל הכספים של החברה, אוריאל פיינשטיין, הרחבת הייצור תקרב את החברה לאיזון.

באפריל גייסה החברה 20 מיליון דולר לפי שווי חברה של 50 מיליון דולר לאחר הכסף. את הגיוס, שנועד לממן את עבודות ההרחבה, הוביל בנק ההשקעות SGCohen והשתתפו בו משקיעים אסטרטגיים, בהם מוטורולה, ג'נרל אלקטריק וחברת Schott Glass מגרמניה. בנוסף השתתפו בגיוס המשקיעים הקודמים בחברה, בהם קרן ההון סיכון הישראלית אינפינטי, כלל אלקטרוניקה, אמפל וקרן ההון סיכון היפאנית ג'פקו.

לחברה הסכמים עם גיוון אימג'ינג המייצרת גלולה קטנה לבליעה המכילה מצלמה זעירה, וכן עם יצרנית האלקטרוניקה היפאנית סאניו, לאספקת אריזות למצלמות זעירות שיוטמעו בטלפונים ניידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully