וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה ל-HOT פטור בסך 40 מ' שקל

צבי זרחיה וערן גבאי

13.6.2007 / 2:57

הפטור הוא מתשלום דמי קישוריות לבזק. שר התקשורת הסביר הצורך בהטבה בשל ההתפתחות האיטית של התחרות בשוק הטלפוניה

ועדת הכספים אישרה אתמול את הארכת הפטור של חברת HOT מתשלום קישוריות לבזק (הסדר Bill and Keep, "חייב ושמור"). שווי ההטבה מוערך בכ-16 מיליון שקל, שמיתוספים לכ-24 מיליון שקל שאותם כבר ניצלה החברה. תוקף ההטבה פג למעשה כבר ב-25 בנובמבר 2006, וכעת אישרה הוועדה את התקנות רטרואקטיווית עד ל-24 באוגוסט 2007.

HOT תוכל לקזז את הסכום המצטבר של ההפרש בין התשלומים בעד קישור גומלין שתשלם לבזק עד אוגוסט 2007 לבין התשלומים בעד קישור גומלין שישולמו לה מבזק מתשלום התמלוגים שהיא משלמת למדינה, ובלבד שסכום הקיזוז לא יעלה על 16 מיליון שקל.

לדברי שר התקשורת אריאל אטיאס, הצורך בהארכת תקופת ההטבה שניתנה במסגרת ההסדר הקודם התעורר בין היתר נוכח התפתחותה האטית בפועל של התחרות בשוק הטלפוניה הפנים-ארצית ושיעור החדירה הנמוך של HOT במשך קרוב לשנתיים. בוועדה הסבירו כי ההתפתחות האטית של התחרות הושפעה, בין היתר, בסבירות גבוהה מהתנהלות בזק בתקופה זו, ולפיכך עולה הצורך לעודד את חדירת HOT.

מבזק נמסר בתגובה: "כאילו היה צריך הוכחה נוספת ליחס המועדף שמקבלת חברת הכבלים ממשרדי הממשלה, הרי שבאה אתמול הארכה מעוותת של הסדר מעוות מלכתחילה - ואושרה בדרך מוזרה הארכה של תשעה חודשים כאשר שבעה חודשים מתוכם כבר חלפו".

מ-HOT נמסר בתגובה: "ראוי היה שקבוצת בזק תפנים ש-HOT נחושה להביא תחרות לשוק התקשורת הישראלי ובמקום לאבד עשתונות ולעסוק בתרגילים שחוקיותם מוטלת בספק יתמקדו בהיערכות לעידן התחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully