וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד הזה לא עני

נופר סיני

14.6.2007 / 6:27

מצעי כותנה מצרית, שטיח מעודן מפרוות ארנבת וארון יוקרתי שהוזמן במיוחד מפריס. החדרים של ילדי העשירים - הכי רחוק מאיקאה

איך עושה כבשה טיבטית? היא כבר לא עושה. היא שטיח חדר ילדים שעולה 8,000 ש'. עד שיהיה מי שיקנה אותו לעולליו, הוא שוכן לבטח ליד אביזרים נוספים לחדרי ילדים - שטיח ארנבת, מצעים מכותנה מצרית וטפטים ממשי רקום בעשרות ומאות אלפי שקלים, בבית העיצוב רנבי.

דרך ארוכה עברנו מאז שחדרי הילדים כללו שולחן עם קשקושים בצבעי פנדה, מיטת נוער ומצעים של סטיב אוסטין. אין מה לומר, חדרי הילדים של היום הם לא חדרי הילדים של פעם.

אלא שכמו בכל מגמה חוצת עשירונים, יש מי שמשמשים כסמן הימני של התופעה ובונים לילדיהם היכלות פאר והדר.

"מדובר באנשים שיש להם הרבה כסף והם מעוניינים לקנות מוצרים שאין לאף אחד אחר", מסבירה מירב נקר פוגל, מבעלי דני הנקר, המתמחים בריהוט ואביזרים משלימים לחדר הילדים. לדבריה, בשלוש השנים האחרונות החלה פריחה של בתי עיצוב שמוכרים עיצובים מיוחדים לחדרי ילדים.

"המגמה הזו עונה על כמה צרכים", היא מסבירה, "חדר הילדים כיום הוא כמו סלון עבור הילדים, הוא כבר מזמן לא משמש רק כחדר שינה ופינה שקטה לעשות בה שיעורי בית. בחדר הזה הם גולשים באינטרנט, צופים בטלוויזיה ומארחים חברים".

לדבריה, השינוי הזה בצירוף כמויות לא מבוטלות של כסף
פנוי, גורם להורים רבים להפוך את חדר הילדים למוקד נוסף שאמור להפגין טעם משובח וכיס שיכול להרשות לעצמו.

ואולם נקר פוגל מספרת גם על אמהות שמצהירות שעל אף שהפרוטה אינה מצויה בכיסן בשפע הן נרתעות מלקנות רהיטים לילדיהן בחנויות "זולות", כהגדרתן, מכיוון שאז הן יאלצו "לראות את הרהיטים האלה בכל מקום". לעומת זאת, הסבירות שימצאו מיטות אפיריון עם כילות מבד טול מיוחד המקושט בפרחים מצרפת ב-12 אלף ש' באחד מבתי השכנים הוא קטן עד אפסי.

אוספים רכוש במקום בולים

"אני ממש מקנאה באנשים שנכנסים לחנויות זולות ומוצאים שם פריטים ואביזרים", מקוננת טלי, אמא לשלושה ילדים הגרה ברמת אביב ג'. "אני באה מבית מבוסס והדברים היחידים שאני מצליחה להתחבר אליהם, הם מותגי יוקרה אני לא יודעת אם בתי הבכורה, בת השמונה, ירשה את זה בגנים, או פשוט למדה ממני, אבל היא לא מוכנה לקבל בסביבתה שום דבר שהוא לא מותג. אנחנו מתכננים לקנות לה עכשיו חדר ילדים, ואני מראה לה קטלוגים שונים ורואה למה היא נמשכת - וזה ללא ספק למוצרים היקרים ביותר".

"סוגים מסוימים של רכישות משמשים ככרטיס כניסה לקטגוריות חברתיות רצויות", מסבירה טליה טיטיון, פסיכולוגית קלינית וניהולית. לדבריה, האלפיון העליון צריך לבדל את עצמו ולצורך כך הוא מפתח שפה וקודים, שבאים לידי ביטוי בעיקר במותגי יוקרה.

"ילדים שגדלים במשפחות כאלה לומדים למקם את עצמם בסולם החברתי לפי הרכוש שיש להם. כך ניתן לראות ילדים קטנים שעדיין לא מבינים ממש מה זה כסף, אך מצטטים בידענות את הוריהם ומדקלמים כמה עולה כל פריט. במקום איסוף בולים או גולות, קנה המידה שלהם להשוואה מול החברים שלהם הוא שווי הרכוש שהוריהם קנו להם".

התינוק לא יודע

לא תמיד העולל יודע להעריך את השפע שמרעיפים עליו. אפשר להניח שתינוק בן יומו הישן על מצעי כותנה מצרית בעלות של 7,000 ש' לסט, לא חולם חלומות טובים יותר משכנו שמסתפק במצעי כותנה ב-100 ש', "אבל המצעים האלה לא שוכבים מיותמים בחנות", מבטיח בני מורן, מנכ"ל ובעלים של בית העיצוב רנבי.

לילך, אמא לתינוק בן חודשיים, היא אחת מאלה שדואגות שסט המצעים המהודר ימצא בית חם. היא מודה שהתינוק כנראה לא יודע על מה הוא ישן וככל הנראה זה גם לא ממש משנה לו, "אבל אני ובעלי לא נרגיש נעים שאנחנו ישנים על מצעים משובחים אם הילד שלנו יישן על מצעים רגילים".

"אני מעריכה מותגים, מעריכה איכות ומבינה בבדים", היא אומרת. עיצוב החדר של בנה עלה 40 אלף ש' שפוזרו ביד נדיבה על רהיטים איכותיים, מצעים ושטיחים רכים. "אני אפילו לא צריכה להשוויץ בכך בפני החברים שלי", היא מסבירה, "אנשים מהמילייה שלנו רואים את המותגים, מזהים אותם ויודעים להעריך כמה שילמנו עליהם".

"בשנתיים האחרונות אני רואה יותר ויותר ביקוש למוצרי יוקרה לחדרי ילדים ותינוקות", מספר מורן, "רק באחרונה הגיע אלינו עשיר ידוע ששילם 150 אלף ש' כדי שנרפד את קירות החדר של בנו התינוק בבד משי מבהיק". לדבריו, זו דוגמה קיצונית, אבל מגיעים אליו לא מעט זוגות צעירים שמצפים לילדם הבכור ומוציאים על שטיחים, טפטים ווילונות סכומים של עשרות אלפי שקלים.

כיסוי מיטה מסאטן עם דיוקן של זינאדין

"חדרי הילדים כיום קטנים בהרבה מבעבר", אומר אפי ניב הבעלים של פרנזאי, בית עיצוב לרהיטי יוקרה לילדים ונוער, "ולכן נדרשים פתרונות עיצובים יצירתיים כדי למלא את כל הצרכים בחלל קטן יחסית".

ובאמת, הפתרונות שמציעים בפרנזאי יצירתיים ביותר: החל ממיטת תינוק שגדלה עם הילד עד הגיעו לגיל צבא ועולה 12 אלף ש', וכלה בארונות עם דלתות הזזה שמצפינות טלוויזיית פלזמה 34 אינץ' ושמחירם 30 אלף ש'. ניב מסכים שמדובר בפתרונות המתאימים למי שהפרוטה מצויה בכיסו, אבל תולה את הסיבה למסעות הרכישה דווקא בילדים: "פעם, כדי לשמח ילד היית צריך לקנות לו רכבת חשמלית, כיום הדורות הצעירים יודעים בדיוק מה הם רוצים ודורשים את זה בצורה ברורה".

על דרישה ברורה שכזאת מספרים בחברת שכטר בדי ריפוד ווילונות: "בתקופת המונדיאל, בקיץ שעבר, הגיעו אלינו אב ובנו הנער, כשבפיו של הבן בקשהלארוג תמונה של שחקן הנבחרת הצרפתית זינאדין זידאן לתוך כיסוי מיטה עשוי מסאטן. מדובר בטכניקה סבוכה בה משתמשים רק באיטליה, מה שגרם למחירו של הכיסוי להגיע ל-6,000 יורו. הוספנו לזה פוף שנראה כמו כדורגל וטפטים בצבעי מכבי חיפה ולבסוף האב נפרד מ-20 אלף יורו - כ-100 אלף ש'", מספר הבעלים, עדי שכטר.

בשכטר טוענים כי המתבגרים מושכים את ההורים למקומות שבהם לא כל אחד יכול לקנות, מתוך אמונה שרכישות כאלה עוזרות להם להדגיש את הייחוד שלהם. טיטיון סבורה כי הכבשה הטיבטית רוצה להניק לא פחות ממה שהטלה מעוניין לינוק: "הרבה פעמים ההורים מכניסים את הילדים לנישה הזאת - הצורך לקבל ולתת את הכי טוב".

המקור של הרצון הזה לטענתה הוא רגשי אשמה סמויים. לדבריה, במשפחות כאלה הרבה פעמים האו-פר היא שמגדלת את הילדים, והם נמצאים כל הזמן במסגרות "פיצוי" - חוגים, שיעורים וחברים, כך שההורים מחפשים אפיקי השקעה משתלמים בילדים. ואולי זאת רק נחמה שמנחם את עצמו מי שממילא לא יכול להרשות לעצמו הוצאות כאלה - לא בסלון, ובוודאי לא בחדר הילדים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

כמה זה עולה?

שטיח מצמר של כבשה טיבטית עולה 8,000 ש', מצעי כותנה מצרית עולים 7,000 ש'. פריטים בהזמנה מיוחדת יכולים להגיע למאות אלפי שקלים

הידעתם?

בחנויות היוקרה מדווחים שלצד הקונים העשירים יש גם כאלה שעל אף שהפרוטה אינה מצויה בכיסם מוכנים להיכנס להוצאות שחורגות מיכולתם כדי לבדל את ילדיהם מילדי השכנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully