וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלונאי אילת יממנו טיסות תיירים מאירופה

עירית רוזנבלום

14.6.2007 / 3:13

יו"ר התאחדות המלונות באילת: כרגע אין לתיירים דרך להגיע אלינו, מכיוון שהסוכנים בחו"ל אינם מוכנים להפעיל טיסות לאילת

"בהתאחדות המלונות החלטנו לקחת על עצמנו שתי טיסות שבועיות מאירופה. נאתר שתי מדינות ונביא משם תיירים שרוצים לבוא לישראל, וכרגע אין להם דרך להגיע אלינו, מכיוון שסוכני הנסיעות בחו"ל אינם מוכנים לקחת סיכונים" - כך אמר מנכ"ל רשת ישרוטל, רפי שדה, שנבחר בימים אלה ליו"ר התאחדות המלונות באילת. "הישראלים הם לקוחות מצוינים, אבל בלי תיירים אילת לא תוכל להצליח באמת", הוסיף שדה. לדבריו, מטרת ההתאחדות היא לנסות ולהחזיר לאילת כמה שיותר תיירים.

עלות טיסה אחת מגיעה לכ-100 אלף דולר. לפיכך אם מדובר במימון 30 סבבים, הרי שהסכום יגיע ל-3 מיליון דולר. היתרון בטיסות שכר הוא שכאשר המיזם אינו מתרומם, אפשר לבטל את הטיסות. כמו כן, יש אפשרות לצמצם את מספר הטיסות, לפי המצב. וכמובן, אם הסוכנים בחו"ל ירכשו את המושבים, יילך הסיכון ויפחת.

בשנים האחרונות, ובעיקר לאחר מלחמת לבנון השנייה, פחתו טיסות השכר לאילת, מכיוון שסוכני הנסיעות בחו"ל אינם מוכנים לקחת סיכון ולמכור חבילות נופש לאילת. בשנות השיא הגיע מספר טיסות השכר השבועיות בחורף ל-47 מ-16 מדינות. בחורף הקרוב, עונת 2007-2008, עומדות על הפרק רק טיסה שבועית אחת מבריטניה, מצרפת, מסקנדינוויה, ואולי טיסה אחת מרוסיה.

לפיכך, החליטו המלונאים באילת לממן טיסות שכר לעיר. "ננסה להוכיח שיש מקום לטיסות לישראל, והתקווה שלנו היא שאם נצליח, יצטרפו סוכני נסיעות מחו"ל ויפעילו טיסות נוספות", הוסיף שדה. לדבריו, המלונאים מעדיפים להרוויח מהמלונאות ולא מהטיסות, ולכן יוכלו להציע את הטיסות לאו דווקא לסוכנים הגדולים, אלא לסוכנים קטנים ולהוזיל את מחיר החבילה.

באילת יש יותר מ-10,000 חדרי מלון עם כ-20,000 מיטות, וכדי להגיע לתפוסה סבירה נדרשות כ-20-25 טיסות בשבוע. "גם אם יהיו 20 טיסות, שיהיו כמעט מלאות, מדובר בלא יותר מ-4,000 תיירים בשבוע, שזה 20% מהקיבולת של מלונות העיר, אבל אם נגיע לזה, עשינו הרבה מאוד", אומר שדה. ואולם לדבריו, אין הוא צופה שהמלונות יזכו לכך בחורף הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully