וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא שמעון פרס ישתכר 86 אלף שקל בחודש

צבי זרחיה

14.6.2007 / 9:46

בנוסף יקבל מימון להוצאות מחייתו. בסה"כ יקבל משכורת חודשית של נשיא ופנסיה חודשית של רה"מ. ברק יפרד מכל עסקיו בישראל ובחו"ל

שמעון פרס, הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, יקבל מדי חודש מקופת המדינה גם שכר חודשי וגם פנסיה בסכום כולל של 86,095 שקל: 46,278 שקל - משכורת חודשית של נשיא המדינה וכ-39,817 שקל - פנסיה חודשית בגובה שכר חודשי של ראש ממשלה.

כיום מקבל פרס, המשמש משנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הגליל והנגב, משכורת של שר בסך 35,817 שקל בחודש, ופנסיה של ראש ממשלה.

עם מינויו לנשיא, ייכנס פרס למשכן הנשיא בירושלים. פרס יוכל להמשיך ולהחזיק בדירתו הפרטית ברמת אביב, והמדינה תישא בחלק מהוצאותיה. גם משה קצב הגיע בסופי שבוע לביתו בקרית מלאכי, ועזר ויצמן - לביתו שבקיסריה.

ברק יתנתק מהמיליונים

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר, אהוד ברק, יצטרך להתנתק מכל עסקיו בישראל ובחו"ל ומניירות הערך שלו בתוך 60 יום ממועד הצטרפותו לממשלה; בכנסת מעריכים כי בתוך שבועות ספורים ימונה לשר הביטחון. כמו כן, יחויב ברק להגיש בתוך חודשיים מיום הצטרפותו לממשלה הצהרת הון למבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס.

לפי תחקיר שפורסם ב-25 במאי 2007 במוסף "הארץ", הרוויח ברק כ-30 מיליון שקל מאז עזב את ראשות הממשלה במארס 2001. ברק מחזיק, בין השאר, בחברת אהוד ברק בע"מ ובחברת קרדו פיתוח עסקים.

בכללים של ועדת אשר נקבע כי כל מי שמתמנה לשר בממשלה, חייב למכור או להחכיר את עסקיו. כמו כן, חל איסור על שר שמצטרף לממשלה להעביר את עסקיו לבת זוגו. לפיכך, ברק לא יוכל להעביר את עסקיו לחברתו נילי פריאל שעמה הוא מתגורר במגדלי אקירוב בתל אביב.

אם יחכיר את עסקיו, יוכל ברק לעשות זאת רק למי שעבד עמו לפחות שנה, ודמי החכירה לא יהיו תלויים בהכנסות מהעסק. ברק יוכל לקבל בחזרה את נכסיו שהחכיר לאחר פרישתו מהממשלה.

נוסף על כך יהיה על ברק להעביר לנאמנות עיוורת את כל ניירות הערך וקרנות הנאמנות שברשותו. לגבי כסף מזומן, יחויב ברק להעבירו לנאמנות עיוורת רק אם הסכום גבוה מ-200 אלף שקל. ברק יוכל להשאיר בידיו תוכניות חיסכון, קופות גמל וקרנות השתלמות שצבר.

על כל פנים, אין צורך צריך לדאוג לברק. לאחר שימונה לשר הביטחון, יקבל מהמדינה סכום חודשי כולל של כ-70 אלף שקל: 35,819 שקל - משכורת חודשית של שר בממשלה ו-35 אלף שקל - פנסיה חודשית בגין היותו רמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully