וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת גאידמק-טיב טעם עשויה להתבטל

שרון שפורר

14.6.2007 / 19:15

אם גאידמק יחליט לסגת מהעסקה הוא ייאלץ לשלם לברגר-טרייבטש 20 מיליון דולר. קנס יציאה המהווה כחמישית מהיקף העסקה

קשיים בעסקת [[טיב טעם]] עשויים להוביל לביטולה, כך נודע ל-TheMarker. אלו התגלו פחות משבוע לאחר הסערה שחולל [[ארקדי גאידמק]] עם היוודע הסכם רכישת השליטה בחברה, מידי עמית ברגר, והמייסד, [[קובי טרייביטש]].

מקור הקשיים אינו ברור אך הוא יכול לנבוע מגורמים רבים ובהם מחירה של טיב טעם. שבוע מסחר שלם עבר מאז הדיווח על העסקה ומחיר השוק של החברה עומד כיום על כ-520 מיליון שקל - רחוק מהמחיר ששיקפה העסקה לחברה - כ-820 מיליון שקל. מדובר בפרמיה מעוררת תמיהה של 80% נכון לסוף השבוע שעבר.

קושי נוסף עלול לנבוע מכוונתו של גאידמק להפסיק את מכירת החזיר ברשת שהיתרון היחסי הכמעט יחיד שלה הוא היותה רשת לא כשרה. כוונה זו, עוררה גם התנגדות מתוך החברה לעסקה, כמו הצהרת חבר ההנהלה הכלכלית של קיבוץ מזרע, יוסי עמיר, כי אין בכוונתה של החברה הבת להפסיק לייצר בשר חזיר וכי גאידמק לא יוכל לחייב אותה לעשות זאת.

אם גאידמק, ששוהה בימים אלו ברוסיה, יחליט לסגת מהעסקה, זה עשוי לעלות לו בקנס יציאה מאוד כבד של 20 מיליון דולר - כחמישית מהיקף העסקה שעומד על 100 מיליון דולר. זאת, שכן על פי דיווח של טיב טעם, "על פי ההסכם נקבע פיצוי בגובה של 20 מיליון דולר במקרה של הפרת התחייבויות של אחד מהצדדים". כמובן שאם ביטולה של העסקה יגיע מכיוונם של ברגר וטרייבטש - הרי שהם אלו שייקנסו.

בטיב טעם סרבו להגיע לדברים. לא ניתן היה להשיג את תגובתו של גאידמק לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully