וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחיתות במקרקעין - מהבעיות הגדולות במשק"

אתי אפללו

14.6.2007 / 21:16

כך אמר ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה. המשטרה פתחה השנה 300 חקירות של עבירות כלכליות. "יש יותר חשיפה"

"יש עלייה בתחום התיקים הפליליים שהגיעו אלינו בתחום המקרקעין, התכנון והבנייה, ואיתרנו את השחיתות בתחום המקרקעין כאחת הבעיות הגדולות כיום, אז החלטנו לשים על זה דגש. במהלך השנה האחרונה הגענו למצב שמתוך 63 ועדות תכנון ובנייה מרחביות, נגד 11 אנחנו בהליכים של סיום חקירה ונגד רובן אני מעריך שיוגשו כתבי אישום", כך אמר ניצב יוחנן דנינו, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, בכנס לשכת המבקרים הפנימיים שנערך בירושלים.

"לא חושב שהפכנו מדינת מקלט לאוליגרכים. אנחנו מדינה אטרקטיווית למשקיעים מבחוץ", אמר ניצב דנינו. "המשטרה צריכה לוודא שהמשקיעים הזרים הם אכן אנשים 'שאנחנו מעוניינים בהם'".

דנינו, שנשאל בפאנל על מסע הקניות של ארקדי גידמאק בסכום של 1.3 מיליארד שקל בשלושה שבועות, התחמק מהתשובה, וציין בדיפלומטיות כי "עד היום לא נתקלתי בתופעה שסברנו שעסקה לא צריכה לצאת אל הפועל והיא כן יצאה".

מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), תת ניצב שלומי אילון, ציין כי המשטרה מזהה ארגונים עם התנהלות לא תקינה, במיוחד רשויות מקומיות: "במקום שאין ביקורת אפקטיבית רואים שהשחיתות חוגגת".

עם זאת, הדגיש איילון שמדינת ישראל אינה מושחתת. לדבריו, במדינה מושחתת העבירות הכלכליות לא היו נחקרות כלל, ואילו השנה המשטרה פתחה ב-300 חקירות על עבירות כלכליות. דנינו ציין כי חלה עלייה בחשיפה של עבירות כלכליות בשנה האחרונה - "לא בגלל שיש יותר שחיתות, אלא פשוט כי יש יותר חשיפה".

דנינו התייחס גם לנושא ההדלפות של המשטרה והפרקליטות על החקירות: "יש לנו אכן בעיה בנושא ההדלפות, ואנחנו צריכים לשמור על ריסון. זכותו של הציבור לדעת על פתיחת חקירה וסיומה, אבל לא על התנהלותה. הציבור רוצה שחקירות יתנהלו ביעילות ואסור לנו להוציא אותן לתקשורת. המפכ"ל החדש שותף לשמחתי לתפישה זו ואנו עושים פעולות רבות כדי לשפר את המצב הזה".

מפקד יאח"ה נשאל על כמה חקירות כגון חקירתו של אביגדור קלנר, אך נאמן למדיניות המוצהרת של דנינו והמפכ"ל החדש, הוא סירב לענות עליהן. עם זאת, אילון התייחס לפרשת המעילה בהראל, שהיתה לדבריו מאוד לא פשוטה ושבמסגרתה המשטרה נאלצה להבין בזמן קצר איך עבדה שיטת המעילה. לדברי אילון, "שאלנו את עצמנו איך גוף שמגלגל מאות מיליונים נקלע לזה והאם המעילה היתה יכולה להימנע בעבודת ביקורת נכונה. נדהמנו איך אדם אחד ניהל שם הכל במשך 20 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully