וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלולה הראשונה להרזיה הושקה בארה"ב

סוכנויות הידיעות

17.6.2007 / 18:57

אזלה מן המלאי תוך כמה שעות. אלי (Alli), ללא מרשם רופא, פועלת במערכת העיכול תוך חסימת הספיגה של כ-25% מהשומן הנצרך

אלי (alli), הגלולה להרזיה מתוצרת ענקית התרופות גלקסו סמיתקליין, יצאה היום לשוק בארה"ב ונחטפה מיד מהמדפים. אלי היא הגלולה להרזיה ללא מרשם רופא הראשונה שאושרה על ידי המינהל למזון ותרופות בארה"ב (FDA).

אלי היא גירסה בעלת מינון נמוך יותר של הגלולה קסניקל (Xenical), הדורשת מרשם רופא ואשר הושקה לשוק לפני מספר שנים. גלקסו סמיתקליין צופה כי אלי תגרוף 1.5 מיליארד דולר לכל הפחות במכירות שנתיות. החברה מעריכה כי תשקיע 150 מיליון דולר בשיווק התרופה בשנה הראשונה שלה בשוק.

אלי פועלת במערכת העיכול על ידי כך שהיא חוסמת את הספיגה של כ-25% מהשומן הנצרך. לפי דיאטה תיאורטית בת 3,000 קלוריות ליום הכוללת 100 גראם שומן, הגלולה החדשה תעלים כ-255 קלוריות.

ל"תרופת הפלא" יש כמובן תופעות לוואי. גלקסו סמיתקליין מציינת באתר החברה כי עם צריכת התרופה עלולות להופיע תופעות לוואי של שלשולים, פעולת מעיים בלתי נשלטת וגזים. "כדאי ללבוש מכנסיים כהים ולהביא בגדים להחלפה לעבודה". לפי האתר, תופעות הלוואי עשויות להצטמצם בעזרת שילוב של דיאטה מופחתת קלוריות ושומנים.

במידה והמנסים להרזות ישמרו על משמעת הדיאטה המומלצת בשילוב עם לקיחת הגלולה אלי, הם מובטחים על ידי עלון התרופה כי "יאבדו 50% יותר שומן מאשר אם היו שומרים על דיאטה בלבד". אלי מיועדת לאנשים הסובלים מעודף משקל מגיל 18 ומעלה. היא אינה מומלצת לסובלים מבעיות בכבד או לחולים המשתמשים בתרופות מדללות דם, נשים בהריון ונשים מניקות.

תופעת לוואי נוספת של אלי היא הפרעה בספיגת ויטמינים. לכן מומלץ לנוטלי הגלולה לקחת במקביל תוסף של מולטי ויטמין.

המומחים במגזר מתייחסים אל אלי בספקנות: "אנו ספקנים לגבי האפשרות כי תרופה זו תימכר ללא מרשם", אמר ד"ר רוהיני אשוק, רופא ומוביל התוכנית החדשה להרזיה בפיקוח רפואי של ארגון שירותי הבריאות בארה"ב (HMO). "אלי אינה תרופה לא בטוחה, אך היא אינה תמימה לגמרי. תופעות הלוואי הן דוחות במיוחד". לדברי אשוק, מרבית מטופליו אשר לקחו את גירסת הגלולה במרשם, לא מילאו שוב את מרשמם עקב תופעות הלוואי.

כיום, משווקות בארה"ב שתי תרופות במרשם לטיפול ארוך טווח בהשמנת יתר, באישור ה-FDA. מרידיאה (Meridia), מדכאת תיאבון, וקסניקל, המגבילה את כמות השומן שהגוף סופג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully