וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילת זולה מאנטליה

עירית רוזנבלום

18.6.2007 / 5:53

מלונות הכל כלול זולים יותר דווקא באילת, וכך גם היוקרתיים, בתנאי שמוותרים על הטיסה. מצד שני, אנטליה עדיפה בחופשות של שבוע ויותר

בכל קיץ חוזרות הטענות על מחיריהם הגבוהים של המלונות בישראל בכלל ובאילת בפרט, בעיקר בהשוואה למלונות אנטליה שבטורקיה. עדות לזעמם של הנופשים הישראלים על המחירים הגבוהים באילת אפשר למצוא בשובל הטוקבקים המשתרך בתום כל כתבה העוסקת בעניין ומתפרסמת ברשת. כך, למשל, כותבת גולשת בשם אלה: "סעו לטורקיה. לפני שנה הייתי שם במלון הכל כלול עם כל המשפחה, בעודף שיצא לי לעומת אילת ציידתי את שלושת ילדיי בציוד לבית הספר".

המלונאים, בתורם, אומרים שבאילת יש מלונות במבחר רמות, לכל טעם ולכל כיס. מנכ"ל רשת ישרוטל ויו"ר התאחדות המלונות באילת, רפי שדה, מודה שמלונות אילת היקרים אינם יכולים להתחרות במחירי מלונות אנטליה. עם זאת, לדבריו, מלונות כמו הרודס, דן, רויאל ביץ' והנסיכה הם מלונות טובים יותר והמוניים פחות מאשר מלונות אנטליה: "הם יקרים, כי ההנהלות מנסות לשמור על הרמה וזה עולה הרבה כסף", הוא אומר. שדה גם מזכיר שאי אפשר להשוות את רמת ההוצאות שיש למלונות בישראל על בנייה, מסים, הוצאות על מזון ועובדים עם אנטליה, שם כל ההוצאות נמוכות באופן משמעותי.

מבדיקה שערך TheMarker עולה כי המלונות בישראל יקרים יותר, אך אם מוותרים על טיסות לאילת - אילת זולה יותר. במלונות הכל כלול בישראל המחירים דווקא זולים יותר, גם כשלוקחים בחשבון את הטיסות.

הסמנכ"ל לשיווק של איסתא, רונן קרסו, מציע נוסחה נוספת להכרעה: השיקול הכלכלי לטובת נופש בחו"ל גדל ככל שמשך החופשה מתארך. למשפחה שיוצאת לשבעה לילות מומלץ לטוס לאחד הקלאבים בטורקיה. לעומת זאת, מי שמעדיף חופשה קצרה של שלושה-ארבעה לילות ואינו מתפנק בטיסות, יכול לקחת את המשפחה לאילת ולחסוך כמה מאות שקלים. "רמת בתי המלון בטורקיה ובאילת מעולה וגם לילדים מובטחת תעסוקה מלאה בשני היעדים", מבטיח קרסו.

הכל כלול: יותר זול באילת

בדקנו מה ההבדלים במחירי המלונות על בסיס הכל כלול. את ההשוואה ערכנו לפי מבנה חופשה בת שלושה ימים, לזוג עם שני ילדים בסופשבוע. מהבדיקה עולה שמחיר המלונות באנטליה נע בין 5,300 שקל ל-9,300 שקל ובממוצע - 7,400 שקל. המחיר הממוצע במלונות הכל כלול באילת, כולל טיסות, הוא 5,765 שקל - כלומר בגבול התחתון של מחירי אנטליה. ללא טיסות המחיר הממוצע אף יורד ל-5,362 שקל.

למשל, חבילה של שלושה לילות לזוג עם שני ילדים כולל טיסות בקלאב מד אילת עולה 7,550 שקל (הכל כלול) ובגולדן טוליפ אילת (הכל כלול) - 4,875 שקל. לעומת זאת, במלון קרמלין באנטליה - 6,636 שקל (1,580 דולר), ובשרווד אנטליה - 5,313 שקל (1,265 דולר).

עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שיש קושי רב להשוות בין מלונות אנטליה למלונות אילת - אין ביניהם דמיון במוצר וגם לא בבסיס השירותים הניתנים (ראו מסגרות). גם מלונות הכל כלול בישראל אינם ניתנים להשוואה נחרצת מול הקלאבים באנטליה - זאת משום שבאנטליה, בין השאר, בחלק מן הקלאבים משקאות חריפים תוצרת חוץ כלולים במחיר וכך גם המיניבר בחדר. באילת אין כזאת אופציה, בוודאי לא עם משקאות חריפים תוצרת חוץ.

חצי פנסיון: בטורקיה הרבה יותר משתלם

לעומת אנטליה, שבה כל המלונות המשפחתיים הם על בסיס הכל כלול, רוב מלונות אילת הם על בסיס חצי פנסיון. מכיוון שכך השווינו גם בין מלונות חמישה כוכבים באילת על בסיס חצי פנסיון עם מלונות חמישה כוכבים הכל כלול באנטליה.

באנטליה המחיר הממוצע לחופשה בת שלושה לילות לזוג ושני ילדים הוא 7,400 שקל. באילת המחיר הממוצע לחופשה זהה כולל טיסות הוא יקר יותר: 8,100 שקל. ללא טיסות המחיר הממוצע - 5,560 שקל - זול יותר. מצד שני, אל תשכחו שחופשת הכל כלול היא בדרך כלל זולה יותר בסיכומו של דבר: כל ההוצאות ידועות מראש, אין צורך לצאת מהמלון למסעדות וכך גם לא נחשפים לחנויות ולשאר מסחטות כספים.

הנה כמה דוגמאות: חופשה בהרודס תעלה לכם 9,750 שקל ו-8,700 שקל בהילטון מלכת שבא, כולל טיסות (ו-6,870-5,830 שקל ללא טיסות). במחיר דומה אפשר לקבל באנטליה מלונות חמישה כוכבים על בסיס הכל כלול בין 8,600-9,350 שקל.

הוצאות נוספות

בעבור מי שלא מתכוון לבלות את כל זמנו במלון, והדבר נכון בעיקר לנופשים במלונות אילת שאינם על בסיס הכל כלול, כדאי לקחת בחשבון את ההוצאות הנוספות בעיר דוגמת מסעדות, אטרקציות לילדים ומוניות. הוצאות אלה נחסכות ממי שנמצא במלון הכל כלול באנטליה. שם, מי שרוצה לצאת לטייל בעיר יכול לתפוס אוטובוס או מיניבוס במחיר של 2-5 יורו לאדם לכיוון אחד - תלוי במרחק של המלון או כפר הנופש מן העיר.

מצד שני, אסור לשכוח את חשבון הסלולר או הטלפון - אם אתם נוהגים לדבר הרבה במהלך החופשה, כדאי שתזכרו שזה סעיף שמייקר מאוד את חופשתכם בחו"ל. מומלץ לנסות למצוא פתרונות זולים ולערוך סקר מחירים לפני שנוסעים. כך, למשל, חברת השיחות הבינלאומיות אקספון 018 מוכרת ומשכירה (לחופשות קצרות בטורקיה עדיף לשכור) כרטיס סים גלובלי המתאים לטלפון הסלולרי. עלות ההשכרה היא חמישה שקלים ביום. מחיר דקת שיחה יוצאת מטורקיה לישראל היא 1.63 שקלים ושיחה נכנסת היא בחינם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מה עם הרגע האחרון?

שאלה נוספת שעולה היא האם כדאי לחכות לרגע האחרון ולשלם פחות על החופשה ומנגד להסתכן בחופשה ליעד שלא רציתם או אפילו להישאר בבית. כדי להכריע כדאי לדעת מתי צפויים מבצעים ומחירים מוזלים בשני היעדים.

לדברי הסמנכ"ל לשיווק של הדקה ה-90, דודו מחלב, באנטליה עשויים להיות מבצעים בתחילת ובאמצע יולי, ובאילת יירדו המחירים בסופי השבוע של יולי, בגלל ביקושים נמוכים. כל זאת עד ט' באב. אחר כך נוספים לשוק הנופש שומרי המסורת והביקושים גדלים. בנוסף, באוגוסט מסתיימות הקייטנות והמחירים נהפכים לקשיחים.

מי שמתכנן חופשת קיץ עם הילדים, לא כדאי לו להסתכן בכך שיישאר ללא סידור - באנטליה וגם באילת. לדברי מנכ"ל אשת טורס, אפרים קרמר, גם אם חברות השכר יוסיפו טיסות בגלל לחץ קונים של הרגע האחרון, הן יהיו יקרות יותר וכך גם המלונות בטורקיה שיספקו את כל מה שנותר אחרי גל ההזמנות הגדול. באילת עשוי להתברר שהצרפתים מגיעים באוגוסט במספרים נמוכים מן הצפוי, ואז אולי ישתחררו חדרים לשוק הישראלי, אך זהו סיכון למי שמוכן לקחת מה שיש כדי לחסוך במחיר.

כמה זה עולה?

חופשה משפחתית ממוצעת באנטליה עולה 7,400 שקל; באילת עולות החופשות המקבילות 5,300-8,100 שקל, תלוי בסוג המלון ואם החופשה כוללת טיסות או לא

שימו לב!

בחלק מהקלאבים באנטליה משקאות חריפים תוצרת חוץ כלולים במחיר הכולל וכך גם המיני-בר בחדר. באילת מוצרים אלה אינם חלק מדיל הכל כלול

בעד אנטליה - כי הכי כיף בחו"ל

יתרונותיה של אנטליה ברורים: זו יציאה לחו"ל, על כל הכיף שבה. מצד שני, יש להניח שמה שחוסכים על חבילת הנופש מוציאים בחדווה בדיוטי פרי.

אנטליה משתרעת על 250-300 ק"מ של חוף ים, בין סידה לקמר, שלאורכו מלונות באווירה בינלאומית. בכל שנה נוספים מלונות ומועדונים חדשים המגדילים את הגיוון ומספקים את החידושים האחרונים בתחום.

המלונות ברמה של חמישה כוכבים ויותר, שופעי בידור ופינוקים כמו חמאם, ספא, לונה פארק, מגרשי משחקים, ארוחות סביב השעון והכל כלול במחיר. לתושב המרכז קל להגיע לאנטליה דרך נתב"ג - טיסה של שעה, נסיעה של שעה והוא במלון. המלונות באנטליה מאפשרים גם למשפחה שאינה משופעת בכסף ליהנות מחופשה בחו"ל, כולל הילדים. זאת בתנאי שהילדים ילונו בחדר ההורים - ארבע נפשות בחדר - מצב שאינו בהכרח אידיאלי לחופשה נינוחה.

לדברי אייל קשדן, הסמנכ"ל לשיווק של חברת השטיח המעופף המתמחה באנטליה, יש ביקוש מוגבר לחופשות באנטליה, כאשר עיקר ההתעניינות היא לקלאבים של הכל כלול. ואולם, אנטליה היא יעד מבוקש לא רק על ידי הישראלים אלא גם על ידי הרוסים והגרמנים, ומשנה לשנה יש קושי להשיג חדרים במלונות בקיץ. ההערכה בענף הנסיעות היא שבשבועיים הקרובים יעלו המחירים בכל הקלאבים ב-20%-25% בגלל ההיצע הקטן יחסית והביקושים הגדולים, שחלקם נובעים משער הדולר הנמוך.

בעד אילת - כי הכי כיף בעברית

בראש ובראשונה מהווה אילת פתרון מלא לשומרי כשרות. בטורקיה נעשו ניסיונות להכשיר מלונות - שנגמרו בתביעות ובעוגמת נפש. יתרון נוסף הוא השפה העברית למי שמעדיף שחופשתו וחופשת ילדיו תתנהל בשפה זו במקום באנגלית.

אילת ידועה גם בקניון המצליח שלה, מול הים, שאין ישראלי שלא פוקד אותו בעת חופשה בעיר הדרומית וכן במבחר של מסעדות, חנויות ואטרקציות תיירותיות כמו עיר המלכים ואחרות. זאת לצד היותה עיר ללא מע"מ, לפי שעה.

יתרון נוסף של אילת הוא כמובן האפשרות להגיע אליה במכונית. בזמן שנדרש כדי להקדים ולהגיע לשדה התעופה ולטוס ולנסוע למלון באנטליה, כבר אפשר להתייצב בפתח המלון באילת עם כל המשפחה והציוד אחרי נהיגה של שעות אחדות. כשנמצאים באילת עם המכונית הפרטית אפשר גם לעשות טיולים בסביבה.

באילת גם פועלים מלונות בשיטת הכל כלול, לא כולם ברמה של חמישה כוכבים ולכן לא יקרים כמוהם. אלה הם סייסטה ובריזה, ברמה של שלושה כוכבים; לגונה, ספורט וגולדן טוליפ ברמה של ארבעה כוכבים ומג'יק סאן רייז שהוא ברמה מעט גבוהה יותר. כדאי לזכור שביולי-אוגוסט מחייבים המלונות את האורחים בשהייה של מינימום שלושה-ארבעה לילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully