וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה השתלטות חמאס למשק הישראלי?

גיא לשם

18.6.2007 / 6:23

נזקים של 8 מיליון שקל ביום נרשמו למשק עקב המצב ברצועת עזה. הנהלת המכס הודיעה ליבואנים להפסיק להעביר סחורות למעבר קרני

היקף הפגיעה הישירה בהכנסות למשק הישראלי מסגירת רצועת עזה בעקבות השתלטות החמאס נאמדת ב-8 מיליון שקל ליום. במשרד מתאם הפעולות בשטחים, האחראי גם על הפעילות הכלכלית בין ישראל לרשות, העריכו אתמול כי בטווח הארוך ייאלצו מפעלים רבים להעביר את אפיקי השיווק שלהם מהרשות ליעדים אחרים - וכך גם יצרנים המתבססים על ייצור בשטח הרשות.

הנהלת המכס הודיעה לכל היבואנים הנמצאים בקשרי מסחר עם רצועת עזה להפסיק לאלתר להעביר סחורות למעבר קרני. בהתאם להוראת המכס - ולאחר שנותק הקשר עם אנשי התפעול הפלסטינאים מצדו השני של הגבול - נאלצה דור-אלון להפסיק את העברת מוצרי הדלק לרצועה; אובדן ההכנסות לחברה מוערך ב-1.5-2 מיליון שקל ליום.

גורמים העוסקים בהעברת סחורות מהצד הישראלי לפלסטיני העריכו כי מלאי הסחורות בעזה יספיק לשבועיים לכל היותר. "כבר עתה מורגש מחסור בתרופות ובחלק ממוצרי המזון", אמר אתמול גורם עסקי ברשות הפלסטינית.

השתלטות חמאס על עזה לא הרתיעה את המשקיעים, ות"א 25 זינק אתמול ב-2.4% וחזר לרמת השיא של מאי. את עליות השערים הובילו מניות הנדל"ן, כאשר מדד הנדל"ן עלה ב-3.2% והשלים עלייה של 5% ביומיים. בדקות האחרונות למסחר גם נורו קטיושות בצפון, אך למשקיעים לא ניתנה הזדמנות להגיב להתפתחות המפתיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully