וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכשי הדירות כבר שכחו את המלחמה

אריק מירובסקי

18.6.2007 / 3:39

שנה לאחר המלחמה בצפון, הביקושים לבנייה צמודת קרקע לא מפסיקים לעלות. המחירים הנמוכים ואיכות החיים חזקים מהזכרונות

האם זוהי תחילת פריחה בצפון? נראה כי אפילו התחדשות ירי הקטיושות אתמול מתקשה להבריח את רוכשי הדירות שמחפשים אופק ירוק ואיכות חיים. המועצה האזורית גליל עליון מדווחת על מכירת 100 מגרשים לבנייה למגורים במושבי וקיבוצי הגליל העליון מאז תום מלחמת לבנון השנייה. מנתונים שאספה חברת לב מדיה, מארגנת יריד ההרחבות ביישובים הכפריים "דיור בירוק", עולה כי למרות המלחמה בקיץ 2006, החברות המשווקות מדווחות על קצב מכירות ממוצע של 4-7 יחידות דיור בחודש במרבית הפרויקטים בצפון.

כך למשל, חברת דקל אחר, המשווקת את פרויקט "מגידו החדשה" בקיבוץ מגידו, מדווחת על מכירת 90 יחידות דיור בין יוני 2006 ליוני 2007. כל הבתים שנמכרו משתרעים על שטח של חצי דונם, החל ב-125 מ"ר בנויים וחמישה חדרים. המחירים מתחילים ב-860 אלף שקל. לדברי החברה, הפופולריות של הפרויקט נובעת בין השאר מקרבתו לצירי תנועה מרכזיים, ובראשם החיבור העתידי של כביש 6 לוואדי מילק.

ניתן לטעון, שמגידו היא יישוב דרומי יחסית, ולפיכך אינו מושפע מאירועי הקיץ בצפון. אלא שגם כאשר מצפינים ממש לפרויקט "כפר היין" בקיבוץ איילת השחר, השוכן על כביש קרית שמונה-ראש פינה, מדווחת דקל אחר על מכירת 45 יחידות בין יולי 2006 ליוני 2007. מחירי הבתים בפרויקט מתחילים ב-740 אלף שקל לווילה של 100 מ"ר על שטח של חצי דונם.

חברת מיישבי הגליל, המשווקת פרויקט הרחבות במושב אבטליון, מדווחת כי מכרה בשנה האחרונה כ-10 מגרשים ויחידות דיור בשווי כולל של 8 מיליון שקל. כל המגרשים הם בשטח חצי דונם ועליהם בתים בשטח של בין 80 ל-250 מ"ר בנוי ומחיר המתחיל ב-650 אלף שקל. מדובר אמנם בקצב אטי מהממוצע, ויש מקומות שאינם מצליחים כמו אחרים, אבל ביישובים הקהילתיים כמון ומכמנים, הסמוכים לכרמיאל, נמכרו 29 מגרשים של חצי דונם במחיר ממוצע של כ-50 אלף דולר, 22 מהם במכמנים ו-9 בכמון.

הטילים יגיעו לכל מקום

תעלומה? פרדוקס? דוד לב, המשווק בעבור דקל את ההרחבה באיילת השחר, ציין כי "כמחצית מהבתים בהרחבה נמכרו לאחר המלחמה. בפרק זמן קצר יחסית ובעייתי לכאורה הצלחנו למכור הרבה מגרשים. בסך הכל נותרו תשעה מגרשים למכירה".

ראש המועצה האזורית גליל עליון, אהרון ולנסי, אומר: "בניגוד לכל הנבואות השחורות ובדיוק כמו שהאמנתי שיקרה, אנשים מבינים שבפעם הבאה הטילים של חיזבאללה יפגעו גם בתל אביב, לכן זו אינה סיבה לא להקים כאן את ביתם", הוא מסביר. "העובדה היא שאנשים מחפשים איכות חיים, קהילה אכפתית וסביבה ירוקה, ואצלנו יש הכל ובאיכות גבוהה. המלחמה התרחקה, הקיץ הגיע ואיתו אופטימיות. אנשים שבאמת רוצים לשנות את חייהם מקבלים החלטה וקונים מבלי לחכות למענק שהממשלה תיתן או לא תיתן".

סמנכ"ל קבוצת לב מדיה עוזי לוי, סבור שהמהפך הוא הדדי - הן בקרב הציבור והן בקרב היישובים הכפריים, שהחלו להשקיע אמצעים בגיוס קהל צעיר ואיכותי לקהילה שלהם. כך למשל קיבלה מועצה אזורית גליל עליון החלטה להתחיל במיתוג האזור כדי לעמוד ביעד של גידול בעוד כ-3,000 תושבים עד 2010. להליך המיתוג חברו, לדברי לוי, יזמי נדל"ן, רכזי הקבוצים ועדות הקליטה ועוד.

מכל מקום נראה כי הפרמטרים לרכישת דירה בצפון גברו על החשש ממלחמה חדשה, וזו עדות מסוג אחר לחוסנו של העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully