וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת התובע הכללי של ארה"ב נגד בנק קרדיט ליונה עשויה להתפתח לתביעה נגד ממשלת צרפת

רונן סרברניק

6.9.2001 / 9:45

התביעה האמריקאית טוענת כי שר האוצר הצרפתי לקח חלק בפעילויות כיסוי והלבנה של מכירת אג"ח "זבל" לא חוקית ב-1991

חקירה מתמשכת של התובע הכללי של ארה"ב נגד ענק הבנקאות הצרפתי Credit Lyonnais התנפחה עד לכדי התקפה משפטית על מערכת הבנקאות הצרפתית כולה והמערכת הרגולטורית הצרפתית.

בהתכתבויות פרטיות בין משרד המשפטים בניו יורק לתובע הכללי של לוס אנג'לס כתב התובע הכללי כי התיק הרבה יותר עמוק ומקיף מאשר נחשב בתחילה. לטענה כי הבנק היה מעורב במכירה בלתי חוקית של אג"ח "זבל" ב-1991, מצטרפת הקביעה כי בכירים בבנק ביצעו פעילויות כיסוי והלבנה אשר נמשכו עד 1999.

בנוסף כתב התובע כי הוא משער ששר האוצר הצרפתי נטל חלק בפעילויות הכיסוי מפני שידע על המכירה הלא חוקית כבר ב-1997 אך לא דיווח על כך לרגולטור האמריקאי. התובע מציע לתבוע את הבנק, הנמצא בבעלות חלקית של ממשלת צרפת ויישות צרפתית ממשלתית הקשורה לנושא, במספר האשמות ובהן קשירת קשר והלבנת כספים.

החקירה החלה להדאיג את פרקליטי הבנק הצרפתי שהקטינו את שיתוף הפעולה עם התובע האמריקאי בשבועות האחרונים. פרקליטים אלה, בתכתובות עם משרד המשפטים, כתבו כי התובע, ג'פרי אייזקס, "השתגע ומעוניין לסגור חשבונות ישנים".

ב-999, מסרו הפרקליטים הצרפתיים כי אייזקס נכשל בניסיונו להפליל את קרדיט ליונה בשל חלקו של הבנק ברכישה לא חוקית של אולפני MGM. אייזקס טוען בתגובה כי התביעה הקודמת מסייעת בתביעה הנוכחית בכך שהיא מראה שעסקים בלתי חוקיים אינם דבר זר לבנק הצרפתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully