וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת טיב טעם התפוצצה

שלומי שפר, גלי ברגר ושרון שפורר

18.6.2007 / 14:21

גאידמק ירכוש 10% מאנטר הולדינגס תמורת 30 מיליון שקל. 2 מיליון דולר מתוך הסכום יועברו לטרייביטש כקנס על ביטול העסקה

עכשיו זה רשמי: טיב טעם מסרה בהודעה לבורסה כי בוטלה עסקת מכירתה של רשת טיב טעם לאיש העסקים ארקדי גאידמק. גאידמק ירכוש 10% מחברת אנטר הולדינגס שבשליטת עמית ברגר תמורת 30 מיליון שקל. 2 מיליון דולר מתוך הסכום שישלם גאידמק יועבר לקובי טרייביטש כקנס על ביטול העסקה.

עם שובו מרוסיה, דרש איש העסקים ארקדי גאידמק להוריד 10 מיליון דולר מהמחיר שאמור היה לשלם עבור רכישת השליטה ברשת המזון. קובי טרייביטש, מבעלי השליטה ברשת, סירב והעסקה התפוצצה.

לדברי גורמים המקורבים לעסקה הסיבה העיקרית לחזרתו של גאידמק מההחלטה לרכוש את הרשת הלא כשרה היא הבנתו כי מדובר בעסקה מסובכת וכי הוא לא יוכל להגשים את חזונו - להפוך לרשת כשרה לכל העם.

ככל הידוע, הפיצוץ בעסקה נבע מדרישתו של רוני מאנה, שתיווך בעסקה, לקבל עמלת תיווך בסך 10 מיליון דולר. גאידמק דרש להפחית סכום זה מהיקף העסקה וטרייביטש סירב.

הופתעו לגלות פוטנציאל

לפני כ-10 ימים, ביום שישי, הודיעה טיב טעם כי השליטה בה (51%) נרכשה על ידי גאידמק לפי שווי חברה של 820 מיליון שקל - מחיר שהיה גבוה בכ-80% ממחירה של החברה בבורסה. לאחר הודעת הרכישה, הודיע גאידמק כי הוא מתכוון להפסיק את מכירת החזיר ברשת וכי בכוונתו להפוך אותה לרשת השלישית בגודלה בישראל. עוד אמר גאידמק כי הוא מתכוון לפתוח בשנתיים הקרובות כ-100 סניפים וכי הוא מבקש להכפיל את מכירות הרשת בתוך שנתיים.

עסקת טיב טעם נחתמה תוך שעות ספורות. ככל הנראה גאידמק לא הבין באותן שעות כי מדובר בחברה מורכבת, שלא רק מוכרת מזון לא כשר, אלא אף מייצרת ומייבאת אותו. טיב טעם מחזיקה ב-75% ממפעל הבשר מזרע, יש לה משחטת עופות לא כשרה, מפעל דגים ביפו ופעילות יבוא ענפה.

בנוסף, החוזק היחסי של הרשת והבידול ממנו היא נהנית נשענים על העובדה שהיא מציעה חוויית קנייה אחרת, שכוללת גם את המזון הלא כשר.

רק לפני יומיים, בשבת בבוקר, הודיעה אנטר הולדינגס כי העסקה מתנהלת כסדרה וכי היא צפויה להיסגר לאחר קבלת ההיתרים המתאימים. ההודעה פורסמה לאחר ידיעות, הערכות, שמועות וניתוחים, לפיהם ישנם קשיים בסגירת העסקה וכי קיים סיכוי שגאידמק יחזור בו מהכוונה לרכוש את הרשת.

מאנטר נמסר עוד, כי החברה הופתעה מהיקף ההתעניינות ברשת בעקבות עסקת המכירה וכי הדבר מהווה עדות לא רק למהלכיו העסקיים של גאידמק, אלא גם לעוצמת המותג "טיב טעם" ולפוטנציאל הצמיחה העצום של הרשת בעקבות מכירת השליטה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully