וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן פלד, שרכשה את השליטה בפורמולה, מדווחת על הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון השני

שלומי גולובינסקי

6.9.2001 / 11:13

משב תעשיות קרור של אריה גבעוני הרוויחה מיליון וחצי שקל ברבעון השני; גבעוני מופסד ב-10 מיליון דולר על ההשקעה; חייל אחזקות הפסידה 1.2 מיליון שקל

באיחור לא קטן מפרסמות הבוקר קרן פלד השקעות , חייל אחזקות , ומשב תעשיות את דו"חותיהן לרבעון השני.

בעלי השליטה בחברות הללו היו עסוקים בעת האחרונה בהשתלטות על כמה חברות בורסאיות נוספות, בהן קבוצת פויכטונגר, שרכשה את קבוצת יסקל , שהשתלטה על פורמולה , קבוצת התוכנה הגדולה בישראל.

קרן פלד השקעות, שבעלי המניות הגדולים בה הם יעקב חי ואבי טטרשווילי, ובעלי השליטה בה הם ככל הנראה רפי פלד, יוסי מימ, ועו"ד דב וויסגלס, מדווחת על הפסד רבעוני של 2 מיליון שקל והפסד של 6.8 מיליון שקל מתחילת השנה.

הכנסות החברה, שלמעשה מתפקדת כחברת אחזקות, הסתכמו ב-3.9 מיליון שקל, הנובעות בעיקר מהכנסות שהניבה החברה הבת חייל אחזקות ממכירת דירות ודמי שכירות. חייל עצמה מדווחת על הפסד של 1.2 מיליון שקל, כאשר מתחילת השנה מסתכם ההפסד הנקי ב-4.2 מיליון שקל.

חברה נוספת בפאזל היא משב תעשיות קרור, שמניותיה נסחרות בתל אביב לפי שווי של 9.4 מיליון דולר. זו נשלטת על ידי אריה גבעוני, שעל פי ההערכות מחזיק גם בנתח ממניות קרן פלד. גבעוני רכש את השליטה במשב (70%) לפני כ-4 חודשים, בעסקה שבוצעה לפי שווי חברה של 24 מיליון דולר, פי שניים וחצי משוויה הנוכחי.

משב עוסקת בייצור, הרכבה ומתן שירות למערכות קירור מרכזיות המיועדות למבני ציבור, מוסדות, מפעלים ותעשיות שונות. את הרבעון השני של השנה מסיימת משב עם הכנסות של 42.4 מיליון שקל, המהוות גידול של 35% ביחס להכנסות הרבעון המקביל.

יחד עם זאת, ההכנסות ברבעון השני נמוכות מאלה שהשיגה החברה ברבעון הראשון - 48 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה משב רווח נקי של מיליון וחצי שקל, בדומה לרווח שהשיגה ברבעון המקביל וברבעון הראשון של השנה.

לגבעוני אין הרבה סיבות להיות מאוכזב מביצועיה הכספיים של משב, אולם, כאמור, ממחיר מניותיה דווקא כן. כיום מופסד גבעוני על הנייר מהשקעתו במשב בכ-10 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully