וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"VOD ב-yes עד סוף השנה"

ערן גבאי ואיילה צורף

19.6.2007 / 13:10

כך התחייב שר התקשורת. עוד אטיאס הבטיח כי המשרד יפסיק להתערב במתרחש בשוק התקשורת עד סוף 2007

"עד סוף 2007 נסיים את המעורבות שלנו בשוק ונוכל לשבת מהצד ולהתערב הרבה פחות". כך אמר שר הבוקר התקשורת, אריאל אטיאס (ש"ס), בהתייחסו לרגולציה בשוק הסלולר הנוגעת לתוכנית ניידות המספרים שאמורה להיכנס לתוקפה ב-1 בדצמבר 2007. הדברים נאמרו בכנס התקשורת שערך העיתון "גלובס".

אטיאס התייחס לאפשרות שינסה לקדם צנזורה באינטרנט: "יש לראות באינטרנט עולם שמצריך פיקוח ורגולציה מכיוון שהטלוויזיה נכנסת פנימה אליו". השר הביע את הצורך בהענקת ביטחון רגולטורי לבזק לאחר שתאבד 15% מנתח השוק שלה בנתח השוק של הטלפוניה הפנים ארצית. עד כה, איבדה בזק כ-6% מנתח השוק. "גם בזק צריכה ודאות רגולטורית", אמר.

אטיאס טפח לעצמו על השכם בקביעת המדיניות בפתיחת הטלפוניה הפנים ארצית לתחרות ואמר: "השוק מתחיל להתעורר בזכות המאמצים שעשינו בשנה האחרונה. חברות הכבלים גייסו 130 מנויי טלפוניה בעוד שלפני כן - במשך כשנתיים - הם גייסו רק 100 אלף מנויים. המגזר העסקי יודע להגן על עצמו ומשרד התקשורת מתכוונים לתת מענה למגזר הפרטי".

בעניין ה-VOD אמר אטיאס כי "עד סוף מושב הקיץ של הכנסת תעבור החקיקה שתאפשר ל-yes לספק שירות VOD. אם יש עוד חברה שרוצה לספק טריפל פליי (שירות משולב טלפוניה-טלוויזיה ואינטרנט) נאפשר לה זאת ובלבד שההפרדה המבנית בבזק תישמר".

קמיניץ: הוזלת המנוי בתמורה לפרסום

בפאנל שלאחריו התייחסו המשתתפים לטענה לפיה ינסה אטיאס לצנזר את האינטרנט. לדברי ינון לנדנדברג, מנכ"ל אידיאולוג'יק, "הממשלה לא תוכל לעצור את האינטרנט; זה הזוי ומגוחך וכדאי שהם יבינו את זה מהר".

למרות השקעות של מאות אלפי שקלים בתוכן וידיאו באינטרנט בישראל, אתר הווידיאו הנצפה ביותר בישראל הוא יו-טיוב בפער גדול מזה של קשת, רשת ופליקס הנמצא בבעלות תפוז. כך עולה מנתונים שהציג גיא אליאב, מנכ"ל תפוז, בפאנל שעסק בקשר בין טלוויזיה ואינטרנט. זאת, אף על פי שקשת ורשת משקיעות זמן מסך יקר על מנת לקדם בצורה מאסיווית את אתריהן בימי השידור שלהן ולמרות כניסות רבות לאתרי זכייניות הטלוויזיה בשל תוכניות כגון "כוכב נולד" ו"רוקדים עם כוכבים".

מנכ"ל חברת HOT, דוד קמיניץ, התחייב בכנס להוריד את מחירי המנוי אם יקבל אישור רגולטורי לשדר פרסומות בכבלים ובלווין. "אני רוצה לשדר פרסום איזורי, לא כלל ארצי", אמר. קמיניץ סירב לנקוב בגובה ההנחה שיתן ללקוחותיו אם יוכל לשדר להם פרסומות. לדברי אילן טוביהו, משנה למנכ"ל רשת, "40 מיליון דולר זולגים היום מהטלוויזיה המסחרית לערוץ 1 לכבלים וללווין בחסויות ובתוכן שיווקי". בתגובה אמר קמיניץ כי הוא לא רואה את המספרים הללו בדו"חות החברה.

בהתייחסו להעלאת תכנים בחינם לאינטרנט, טען דוד קמיניץ, מנכ"ל HOT, כי עלות הפקת פרק אחד של סדרת "הבורר" נאמדת בכ-150 אלף דולר ומכאן שאין סיבה ש-HOT תעלה תכנים מסוג זה לאינטרנט. "אני לא מבין גוף שמוכן להפיק תכנים כל כך יקרים ולשים אותם בחינם באינטרנט. כרגע, מבחינתנו, אין החזר השקעה באינטרנט ולכן אנחנו לא נשים את התכנים שלנו ברשת. אם מחר אני אחליט שיש רציונל עסקי בעניין, אני איכנס לתחום. יש לי גם את היכולות הטכנולוגיות וגם את התכנים".

"אין מה לחשוש מגוגל"

גיא אליאב, מנכ"ל תפוז, העביר ביקורת על זכייניות הטלוויזיה המסחרית באומרו כי "הן לא מנצלות את האינטרנט להגדלת הרייטינג שלהם. על כל תוכנית טלוויזיה יש 'באז' עצום באינטרנט, אבל הן לא מקדמות את עצמן בפעילות באינטרנט".

בתגובה אמר מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, כי התוכן הנצפה ביותר ביו-טיוב הוא זה שמייצרים הגולשים ולא זה שמייצרות רשתות הטלוויזיה האמריקאיות הגדולות. "אין מה לחשוש מגוגל, היא תפעל למצוא מודל עסקי שיצרני התוכן ירוויחו ממנו", אמר.

ינון לנדנברג העביר ביקורת על אתרי האינטרנט של הזכייניות ואמר: "אלה לא באמת אתרי אינטרנט; אלה אתרים של תוכניות טלוויזיה. כשיש 'כוכב נולד' יש להם כניסות רבות, אבל האתרים הללו אינם עמוד הבית של אף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully